Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Så är det så att min ponny fått kotledsinflammation h. fram. Vila i 4 v, sprutad i leden och återbesök 28 juli. Sen går vi vidare efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 826
Senast: Ramona
·
Hästvård Ja berätta om de skador som har varit allvarliga men som ändå har läkt bra, där prognosen har varit så dålig att avlivning diskuteras...
2
Svar
26
· Visningar
3 400
Senast: zanque
·
Hästvård Min ponny på 22 år har troligvis fått nån sorts vrickning i hasen efter att hon satte sig på rumpan och nästan gick omkull för nån vecka...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Legolaz
·
Hästvård Helt ny på detta så help please. Tränaren hade hemma en enligt denne equiterapeut som inte fanns med här...
Svar
9
· Visningar
2 759
N
Hästvård ( har många frågor idag känner jag ) Ungerfär hur mycket hö anser ni en fjording, d ponny , valack, född 06 ska få om dagen? Och...
2
Svar
21
· Visningar
2 561
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Har en valack, 20 år, som alltid varit låg i rang och aldrig brytt sig om ston. Det senaste halvåret har han verkligen anfallit...
Svar
11
· Visningar
1 737
Senast: doleron
·
M
Hästvård Har hört att hästar kan få cystor av fel foder. Vilket är det man ger för mycket/lite av om hästen får cystor?
Svar
15
· Visningar
2 155
Senast: hercules22
·
Hästvård Min häst sliter väldigt snett på sina hovar bak, så skorna blir ojämt slitna, och hoven får en fel vinkel, för han sliter på ytte...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Ingela_S
·
N
Foder & Strö Nu är skrittperioden över och vi ska börja försöka på riktigt. Jag måste ha ett bättre foder till min häst. Hon äter ensilage med fri...
2
Svar
24
· Visningar
6 345
Senast: Ingela_S
·
Hästvård http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2152320&codingformat=.m4a&metafile=asx Snubblade över denna intervju med Per...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har en häst som jag måste rida varje dag för att hon inte ska hålla på och busa. på grund av att vi har bytt stall och hon står i en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 160
Senast: ninnni
·
Hästvård Finns det något som hjälper mot flugor/blindningar/myggor egentligen? Tycker de flugmedel jag provat typ inte har hjälpt någonting. Är...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Io
·
Hästvård Jag och stallägaren har nog lite olika åsikt i den här frågan har jag en känsla av, då det kommit på tal om vi inte ska släppa ut...
2
Svar
33
· Visningar
4 202
Senast: Gullan86
·
Hästvård Kan hästar hicka? Jag har aldrig tidigare hört hästar hicka, tills jag köpte min nuvarande häst. Han hickar i olika perioder. Eller...
Svar
10
· Visningar
10 296
Senast: sandrafors
·
Hästvård Fick idag för första gången på 3 år ringa ut jourhavande vet. Har precis kommit hem från stallet nu... Pållen har lyckats få ett...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: Arabizar
·
Hästvård Hej Vänder mig till forumet för att höra med er som varit med om liknande & kan dela med sig av sina erfarenheter. För 6 veckor...
Svar
2
· Visningar
4 699
Senast: jarnroos
·
P
Hästvård Hej tänkte kolla med er kloka här inne! Det är så att jag i dag var ute hos min två åring som är ute på sommarbete just nu. Till saken...
2
Svar
32
· Visningar
5 292
Senast: Lottvin
·
Hästvård Vad finns det för "vanliga" problem med näringsupptagningsförmågan? Hur ter de sig? Vart brukar problemen sitta och finns det...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 636
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag fick för ca 1½ månad sedan reda på att min häst har två mindre blödningar i gaffelbandet (mitt i den vänstra förgreningen, vänster...
Svar
9
· Visningar
1 452
Senast: lillaP
·
H
Hästvård Ska försöka göra en lång historia kort :p För ca 2 månader sen gick jag omkull med min häst (landade på vänstersidan), dagen efter det...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II