Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har under alla mina år aldrig träffat på en spatthäst (iaf inte haft någon i min ägo) så jag vänder mig till Buke som vet allt;)...
2
Svar
32
· Visningar
19 680
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Häromdagen fick jag höra av en vän att jag absolut inte skulle ge min shettis saltsten för att då skulle hon kunna utveckla fång. Det...
2
Svar
38
· Visningar
6 012
Senast: axel
·
Hästvård Var och kollade på kompisens nya häst. När jag gosade lite med honom kände jag att han hade en bula stor som en pingisboll mellan...
Svar
16
· Visningar
7 017
Senast: axel
·
Hästvård Nu tycker jag att vi kör en tipstråd igen, jag tänker anteckna flitigt alla intressanta tips som dyker upp så kom igen! Fram med alla...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
30 587
Senast: Aquakatt
·
L
Hästvård Hej, jag tänkte bara höra vilka här som har har spatthästar och vad ni gör med dom? Rider ni dom som vanligt efter spatten har "läkt...
Svar
16
· Visningar
2 596
Senast: keramin
·
Foder & Strö Vad för fodertillskott har ni provat som har god påverkan på leder? Har precis fått en häst med spatt o söker nu all info jag kan om...
Svar
4
· Visningar
1 677
Senast: Boj
·
F
Hästvård Hallå, nu är det så att jag behöver hjälp. Jag har en islandshäst på snart 21 år, vilket inte är en ålder för en islandshäst. Hon har...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 980
Hästvård Lite udda fråga kanske, men jag är verkligen helt clueless och skulle verkligen uppskatta om ni ville dela med er. Min häst har...
Svar
9
· Visningar
1 508
Senast: Docka
·
G
Hästvård okej, ska försöka göra det hela förståeligt, för jag behöver verkligen åsikter, ideer, erfarenheter och minsta lilla halmstrå att gripa...
2
Svar
23
· Visningar
4 237
Senast: devere
·
H
Hästvård Har haft tappsko nr 6 på 4 veckor nu. Hästen har gått på bete 24 tim i 2 av dessa, men uppenbarligen funkar det inte:(. Funderar nu på...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: kamomillo
·
F
Hästvård Någon som har erfarenhet av att ha opererat bort lösa benbitar. Min häst har alltid börjat bocka då jag svänger vänster, tillslut...
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: Heero
·
Hästvård Jag glömde fråga vet, och passar på att fråga här sålänge. Men hur är det med back on track, dvs värme och öka cirkulationen, om man...
Svar
18
· Visningar
4 684
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård Hejsan. Tänkte kolla med er som kan mycket om att stubba man. Hur gör ni för att få det riktigt snyggt? ( den är redan klippt sen...
Svar
12
· Visningar
2 185
Senast: neres
·
S
Foder & Strö Hej! I sommar ska jag hyra två hästar från en ridskola. Dessa hästar har inte ätit gräs på ett helt år. Jag har skaffat en hage intill...
2
Svar
27
· Visningar
4 801
Senast: Flaekja
·
Hästvård Min häst är inne på 10:e dagen med Metacam och vet. har ordinerat 12 dagar. Vi skrittar lite smått (för hand och töm), även det på vets...
Svar
3
· Visningar
1 182
Senast: Netted
·
Hästvård funderar bara på om en ledinflammation kan läka av sig själv? det verkar ju va många som har de problemet med sina hästar. å hur märker...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: Cashmir
·
Hästvård Har suttit och läst en massa trådar om mugg och många rekommenderar Virkon S men ingen skriver var man kan få tag i det. Min pålle får...
Svar
16
· Visningar
11 774
Senast: LiAndra
·
Hästvård Ja snabbaste och smidigaste sättet att få bort det? Ska köra ett bröllopspar och då måste ju hästen sprutas in även på ryggen, men jag...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Idaidut
·
Hästvård Åkte kanske i 20 min och när hästen lastades ur var hon snorig. Torkade bort det och hästen fick röra på sig. Hostade kanske 4-5 ggr...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: skuggi
·
Hästvård vad är det för risk med behandling av led!? infektioner ? och hur ser man om det blivit en infektion och inom vilken tidsintervall?
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Moppa123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka