Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Undrar om det kan finnas några nackdelar med att eftertorka hösilage? Man sprider alltså ut den öppnade balen för att den på så sätt...
Svar
5
· Visningar
1 544
Hästvård Som rubriken lyder, veterinären och hovslagaren har delade meningar angående min ponny. Enligt hovslagaren ska hästen skjutas. Hästen...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 399
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej! jag har lite frågor ang. värmeomslag jag blev nämligen "tipsad" om att lägga ett värmeomslag för att "få fram" en hovböld. *...
Svar
13
· Visningar
5 373
Senast: Grannox
·
Hästvård Hejsan hoppsan! Hade lite frågetecken ang. hur man behandlar en hovböld ( om det ens går) när den inte har kommit ut. Kan man göra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 548
·
L
Hästvård Min islandshäst har eksem, och det känns som att vi har testat allt men ändå blir det nästan ingen man kvar efter några sommarmånader...
Svar
8
· Visningar
2 919
Senast: fetange
·
C
Hästvård Hej. Jag har en häst på 5 år. Har fött upp honom själv hemma på gården, men sommaren 08 så började han klia sig lite på halsen och...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Calypzo
·
Foder & Strö Jag har en häst som behöver gödas på eftersom fölet tar massor av henne. Jag behöver stödfodra stoet och helst från igår, i hagen går...
2
Svar
21
· Visningar
2 043
Senast: pastejja
·
B
Hästvård Vi har ägnat 1,5 dgr på Strömsholm med vårt Russ som lider av någonting diffust som gör att han är helt oridbar. Går rätt bra tills han...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: Emmaorakel
·
H
Hästvård Mina barns ponny flytta hem till oss för några veckor sedan. Nu i kväll när vi var i stallet så visade det sig att han börjat hosta...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: handsup
·
J
Hästvård Hej! Vore tacksam för lite teorier/synpunkter på en grej. Min häst som jag har haft i ett drygt halvår har sedan ca en månad varit...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: JulAhl
·
Hästvård Mina två hästar har börjat förlora sina svansar. Shettishingsten är mest åtgådd eller vad man säger. Han hade innan jätte lång o tjock...
Svar
5
· Visningar
2 372
S
Hästvård Har ni erfarenhet med hästmasör och om ja... tyckte ni att hästen mådde bättre efterråd? Jag funderar att leta efter en massör för...
Svar
12
· Visningar
1 680
·
S
Hästvård Jag har en ponny som är fet pga. då hon i höst-vinter-vår inte reds ordentligt pga senskada och jag gav henne lite för mycket hö...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Thes69
·
Hästvård Vad kostar det om man ska vacc en häst nu som inte varit vacc förut? Man får väl ta några sprutor ganska tätt då när man gör detta...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: HannaZ
·
Hästvård Ja som rubriker säger. Vilka flugmedel (spray, salvor mm) är det tävlingskarens på? Till exempel switch, kan det ge utslag på doping...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Cashmir
·
H
Hästvård Hej! Min ponny och jag var ute och red en liten sväng igår kväll. Så skulle vi rida över ett kalhygge, dock fanns där en...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: hippihopp
·
Hästvård har jag lite frågor till... När var båda kulorna helt nere på era hästar? Hur gammal var hingsten när ni kastrerade, när anser ni...
Svar
3
· Visningar
895
Hästvård I lördags körde jag genom parkeringen vid en populär häst- och hundbadplats. Där stod en bil med tillhörande hästtransport parkerad, och...
Svar
9
· Visningar
1 425
Senast: mackan
·
Hästvård Vilket ben belastas mest i höger galopp på rakt spår respektive höger galopp på volt/böjt spår?
2 3
Svar
42
· Visningar
5 573
Senast: DarkInNight
·
E
Hästvård Idag upptäcktet ja en död liten fästing mellan min ponnys framben. Vi har Switch så det borde väl ändå hålla fästingrna borta? Fästingen...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: eeelinD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka