Belastning i höger galopp?

Sv: Belastning i höger galopp?

Haft ute veterinär ikväll.
Han trodde att allt berodde på ömhet efter verkningen eftersom hästen kändes fräsch i hovarna och trampade på bra i både trav och skritt på både gräs och grus.Reagerade ej på visitertång.
Vila fram till helgen, är han inte bra nästa vecka ska jag ringa igen.

Det känns iallafall bra att få ett veterinärutlåtande, helst när det är en veterinär jag gillar och har en bra kommunikation med. Dock litar jag inte på någon när det gäller fång, så, om hästen inte snabbt blir bättre blir det klinikbesök.. (även om jag inte litar på de veterinärerna heller till 100%)

Grattis :laugh: Det låter ju jättebra

Vill du ändå hålla koll, så se på hur hästen vänder på hårt underlag be den typ göra bakdelsvändning från stillastående, se hur villigt den tar ett steg åt sidan med framhovarna

Grattis :laugh: Det låter ju jättebra

Vill du ändå hålla koll, så se på hur hästen vänder på hårt underlag be den typ göra bakdelsvändning från stillastående, se hur villigt den tar ett steg åt sidan med framhovarna

Ja :)

Vänder honom brukar jag göra lite titt som tätt för att hålla koll.
Jag kanske ska utveckla vändningarna till riktiga bakdelsvändningar, det behöver vi faktiskt träna på!

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 331
Senast: JohannaB
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 871
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka