Önskas - skrammelfoder med minimalt med näring

Sv: Önskas - skrammelfoder med minimalt med näring

Jag ska kolla på hestekraft, har undersökt tidigare och varit på väg att köpa mend et har aldrig blivit av.
Stoet är vanligen lättfödd och går som jag skrivit på ett bete som håller även en stor växande SWB-2 åring rund så jag tror egentligen inte att det är så mycket mer som behövs än vad hon får. Hon hade redan börjat ta sig när jag lämnade henne på betet. Jag ser inte att jag ska åka ut till betet 2-3 gånger om dagen för att fodra henne, det är inte alls så illa.
Eftersom jag i vanliga fall ger väldigt lite kraftfoder och mycket grovfoder var jag osäker på om jag kan ge mer än 1 kg hippopellets/giva.
/U

Ok, då skulle det nog räcka med ngt kg per dag.

Ja ja. Jag tycker att det är lättare att mata en än alla:p

Sv: Önskas - skrammelfoder med minimalt med näring

Ok, då skulle det nog räcka med ngt kg per dag.

Ja ja. Jag tycker att det är lättare att mata en än alla:p

:) Det är det ju säkert också, men det är en mysig stund samtidigt. Nu står alla snällt vid sina spannar så jag kan gå runt o mysa (tills de upptäcker att det inte är samma i alla spannar ;)).
Provade ge den lilla några uppblötta pelletsar i handen, hon provade men tyckte nog inte det var något vidare, provar igen imorgon.
/U

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 700
Senast: Niela
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 124
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka