Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag pratade med stallägaren idag om ungefär hur mycket hösilage som brukar gå åt. Tänkte att jag skulle få något slags snittvärde att...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Chili
·
F
Hästvård Jag har en islandshäst på 21 år som går i normalt arbete, hon är ute och äter gräs hela dagarna (när hon inte blir riden) och står inne...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Fold_Nathalie
·
A
Hästvård Är det någon som vet om man har reservationer för hälta på en häst, omhästen får en skada på benet (troligtvis en sena av) täcker...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: giffan
·
Hästvård Mitt 11-12-åriga sto har aldrig visat någon som helst brunst. Det har till och med varit så att detta setts som ett problem inför den...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Boerperd
·
Hästvård Jag har hamnat i en sits som jag aldrig hade kunnat drömma om, suck! JAg har sedan 1 och ett halvt år sedan varit fodervärd åt ett...
Svar
8
· Visningar
1 630
·
A
Hästvård vad tycker ni om hästägare som låter sina hästar vara som vildhästar ungefär? okej eller inte? ute dygnet runt (utom på vintern) inget...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 345
Senast: bravur68
·
D
Hästvård Min 2åriga vallack har lekt med pinnar och fått ett sticksår mellan frambena. Det hände natten till förra lördagen. Ingen feber och...
Svar
12
· Visningar
2 019
Senast: lobell
·
Hästvård Hej! Borstade hästen idag och upptäckte en äggformad stor knöl vid strupranden tror jag det heter.. Den var helt jämn fast och ganska...
Svar
13
· Visningar
1 547
Senast: Atalantha
·
Foder & Strö ...för samma häst i arbete? :confused: Jag hoppas ju få mitt sto dräktigt i år, och började då tänka på hur hon ska fodras när hon är...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: kopparberg
·
Hästvård Den här gallan uppkom över en natt, ingen hälta och ingen svullnad. Vad kan trigga en galla med den placeringen?
Svar
5
· Visningar
6 360
Senast: Steppan
·
L
Hästvård Bakgrundsfakta: Hästen ifråga har ett skadat framben (vf). Har varit behandlad för detta framben i ett par års tid. Bla annat opererad...
Svar
4
· Visningar
1 133
·
F
Hästvård Jag har ett islandssto med exem som fick fång förra sommaren. En sak som jag då lade märke till, var att under behandlingen med...
2
Svar
32
· Visningar
2 926
Senast: Lobelia
·
B
Hästvård Under förhuden på dom blir de som skinnflagor, dom ser ungifär ut dom kutterspån eller något. Ja har hört att man ska ta bort dom men...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Tagliabue
·
Hästvård *kl* Här kommer en liten hovlagarfråga... Hästen skoddes igår (ett fullblod med tunna sulor/väggar) och hovslagaren råkade ge...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Comatose
·
I
Foder & Strö Har två fånghästar hemma. Var ena är min, och andra är lånad som sällskap. Nu fodras dom med hö, och de är ett jäkla pass att fodra...
Svar
18
· Visningar
2 056
Senast: piggy
·
Foder & Strö Hört flera ggr hur Steeljoint gjort så taglet börjat "raketväxa" och jag som vill bevara och gärna få min nordis man bli ännu...
Svar
6
· Visningar
1 542
Senast: milly
·
Foder & Strö Våra hästar går på bete sedan en dryg vecka. För att betena ska räcka till alla kommer våra 3 behöva flytta till en annan hage om ca 1...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: MorvanMorr
·
P
Hästvård Hej allihopa! Jag ska fatta mig kort, hoppas att jag hamnat på rätt plats med min udda tråd... Min vallack, 12 år har en pungkula...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: pom
·
Hästvård Ja, hur skulle ni beskriva lukten på strålröta?
2
Svar
22
· Visningar
3 661
Senast: PeggyTroll
·
N
Hästvård Ny tråd om min häst som behandlats för armbågsledsartrit. Vill gärna ha alla slags infallsvinklar och ideér på vad felet kan vara...
Svar
5
· Visningar
2 667
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka