Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag blev jag medveten om vad Chronic Progressive Lymphedema är och vad det kan ställa till med. En väldigt okänd sjukdom som nog många...
Svar
7
· Visningar
5 506
Senast: psychogrrl
·
G
Hästvård Jag skulle häromdagen besikta min ponny för försäljning, men han visade 2-gradig hälta på höger fram efter högt böjprov. Han har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 406
Foder & Strö En bekant studerade min häst när han åt hö och sa att hon hört att det kan vara en indikation på att hästen har magsår om hästen tar...
Svar
9
· Visningar
1 557
Senast: Gammeln
·
F
Hästvård Har en relativt nyköpt häst som har gallor på frambenen. Mjuka och rätt stora, lite bubblig. Hästen är inte halt eller verkar ha problem...
Svar
6
· Visningar
3 516
Senast: Emelei
·
P
Hästvård Är medryttare på en kallblodstravare som är 20 år gammal. Han har nu blivit gallig lite ovanför kotan på höger fram i torsdags. På...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Deimion
·
Hästvård Hej! Har en fundering kring allergi och hästar. Min medryttarhäst (ett 20 årigt Nordsvensksto) har vid ungerfär samma tidpunkt på...
Svar
7
· Visningar
1 333
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Har ett sto som är väldigt känslig och tjurig vid brunst. Funderar på att ge henne Hilton REGULATE. Ni som har gett era sto regulate...
Svar
14
· Visningar
4 232
Senast: Boj
·
F
Hästvård Hej alla buke människor! Skulle behöva lite hjälp med det här; I torsdags var jag och en kompis i stallet och började prata om en av de...
2
Svar
22
· Visningar
4 856
Senast: Nafayette
·
A
Hästvård Tycker det vore kul med en lite bredare tips och råd- tråd. Hur gör ni för att förebygga skador och sjukdomar hos era hästar? Hur...
Svar
9
· Visningar
1 630
Senast: Elie
·
Hästvård Har noterat att mitt 8-åriga sto börjat få en del vita hårstrån över kroppen. De var inte många i början, men nu har de börjat poppa upp...
Svar
13
· Visningar
5 894
Senast: Bialitt
·
M
Hästvård har en klurig tanke och hoppas att någon vet eller testat. äppelcidervinäger med vitlök m.m är bra mot insekter.. Men, borde inte även...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: MinAthos
·
P
Hästvård har en underbar frieser på 10 år. Fick han i våras från Holland, varit bra fram tills nu ca 1 månad sedan. Skulle skos om. men efter...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: skuggi
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar om man alltid måste behandla ledinflammationer, eller om de även kan läka ut med tex enbart vila!? betesvistelse...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: MinAthos
·
Hästvård tänkte höra om ni har något svar om vad min kära frieser har. kom från holland i november. köpte henne i maj. hade då en infektion i...
Svar
13
· Visningar
7 681
Senast: CindyLou
·
Hästvård Tänkte höra om ni har någon teori vad det kan vara för "fel" på min gammeltant. För ett par dagar sedan, 4, så upptäckte jag att hon...
2
Svar
25
· Visningar
9 276
Senast: Miloni
·
Hästvård Rider en häst som efter man sadlat och spänt sadelgjorden får svårt att gå rent framåt. Tex: Står i stallgången och sätter på sadeln...
Svar
18
· Visningar
2 286
Senast: Tjockisina
·
Hästvård Ja vad gör ni med hästarnas manar? Speciellt ni som har hästar med väldigt tjock man. Låter ni hästarna bara klia av sig manen om det...
Svar
6
· Visningar
1 630
Senast: Djarfur
·
M
Hästvård Hej:) Tänkte höra lite vad folk har för erfarenheter och åsikter om backontrack och arnika? Har blivit rekomederad att använda detta...
Svar
19
· Visningar
6 965
Senast: goamarie
·
M
Hästvård Att hästar inte får äta klippt gräs har man ju hört sen man var liten, men varför egentligen? Det är samma sak som hö egentligen? Är det...
Svar
6
· Visningar
6 265
Senast: mumin
·
Hästvård jag har en 10 årig varmblodsvalack som användes som travhäst tills dess att han var 4år. enligt vad jag har hört så ville dom inte ha...
Svar
11
· Visningar
1 563
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka