Hur luktar strålröta?

Sv: Hur luktar strålröta?

I min hästs fall så handlar det inte om dålig boxhygien. Då skulle jag bli oerhört förvånad! Jag är väldigt pedant när det kommer till mockningen och jag skulle tro att min häst har en av de renaste boxarna på hela anläggningen. Så nyckeln i det här fallet ligger nog inte där. Snarare i lerbaden till hagar som vi har fått tampas med hela våren :cry: Nästan önskar att det vore mockningen det var fel på (även om jag då hade fått skämmas ögonen ur mig). Det hade ju i alla fall varit mycket lättare att åtgärda. Hoppas och ber till övre makter att sommaren blir fin och marken torr som fnöske :)

Det later som ni har haft en liknande vinter/var som har, en blot start pa aret och da frodas ju bakterierna i leran. Mina hagar sag ut som slagfalt :-(

Helt klart rutten lukt.
Inte heller så kul när man är dotter till en hovslagare :) Ibland luktade han inte så trevligt, men han duschade direkt så det var inte så farligt.
Men usch va äckligt det luktar :(

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
867
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 319
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Just nu får jag många frågor om strålröta. Hästägare runt om i landet har tagit kontakt och berättar att de har stora problem med...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Någon som vet någon parfym som luktar död, lik, kadaver, förruttnelse? Unisex eller för män.
2 3
Svar
49
· Visningar
3 231
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare