Parfym som luktar död?

När jag spelade en halvrutten nosferatuvampyr från kloakerna hade jag rumsvarm kattmat (burkmat) i fickorna (det höll också min tama råtta upptagen) men jag vet inte om det luktar lik direkt. Bara illa. :D
Nej det luktar inte ens i närheten av lik.

Aldrig provat, men säkert 😛

Riktig likdoft är dock något jag helst lämnar kvar på obduktionsalen 😛
Jag säger bara solvarmt uppsvällt svin som spricker när man precis ska välta ner den i den uppgrävda graven och sprider innehållet över den som står närmast (mig). :wtf: Bonden som satt i grävaren spydde, den andra "drängen" spydde och jag fattade ingenting förrän molnet runt mig hade skingrats men jag var van vid allehanda mysko dofter. :D Har man en gång känt liklukt så går det aldrig att missta det för nåt annat, det är en väldigt speciell doft.

Alltså...........

Please, humor me: Hur ruttet pratar vi här? 😆
Det finns liksom grader; Vanligt 3-7 dagars, 7 dagar +, 14 dagar + eller ännu mer? 😌

För övrigt hoppas jag att detta är ett äckligt Halloweenskämt. Å andra sidan hade det varit lite kul att se en random snubbe kräkas vilt omkring sig pga lite liklukt för att han tror han är "man nog" att mäkta med det som ett skämt 😌😈
Det är inte till Halloween, men jag tror säkert han skämtade och inte seriöst vill lukta lik. Men det hade varit kul att se hans ansiktsuttryck om jag lyckas hitta en parfym som luktar det :D

Jag säger bara solvarmt uppsvällt svin som spricker när man precis ska välta ner den i den uppgrävda graven och sprider innehållet över den som står närmast (mig). :wtf: Bonden som satt i grävaren spydde, den andra "drängen" spydde och jag fattade ingenting förrän molnet runt mig hade skingrats men jag var van vid allehanda mysko dofter. :D Har man en gång känt liklukt så går det aldrig att missta det för nåt annat, det är en väldigt speciell doft.
Alltså vi tappade bort fyra hundar i ungefär fem minuter långt uti de norrländska skogarna. En BC, två pudlar, min Russel.... plötsligt kände vi en staank komma över nordanvinden, sedan kom en lycklig Bc. Vi såg inte då, eftersom hon var svart, vad som komma skulle...
Hela flocken kom snart som glada yrväder! De som skulle vara vita var mer mossbruna.

Fyra hundar. Mitt i skogen. Vi hade förtio minuters körväg hem. De hade hittat ett ruttet älgkadaver och rullat sig i magen och kunde inte vara lyckligare!
Jag är mest glad att min var en korthårig russel och inte en pudel.
Luktade lik gjorde det hela vägen hem.

Senast ändrad:
Aldrig provat, men säkert 😛

Riktig likdoft är dock något jag helst lämnar kvar på obduktionsalen 😛
Ja fy tusan. En klasslärare fick för sig att krematorium var en bra plats att besöka som studiebesök. I krematoriet gick vi igenom rummet där de förvarar döda kroppar (i kistor såklart) och sablar vad det luktade. Det här var ju en bit över 20 år sedan och jag har fortfarande kvar minnet av hur det luktade 🤮

Kom på en annan grej här.., Smörsyra! Luktar extremt illa och obehagligt och doften håller i sig ordentligt 🤢:wtf: Hade en kemi lärare som fick för sig att det kunde vara kul för min klass att lukta på det...sprids lätt gör stanken också. Läraren hade glömt att ha med ventilationssystemet i sin beräkning och halva skolan fick utrymmas efter att han råkade tappa ut det på bordet i kemisalen. Sa jag att han var känd för att vara mindre smidig i sin hantering av behållare 😅🙈

Alltså vi tappade bort fyra hundar i ungefär fem minuter långt uti de norrländska skogarna. En BC, två pudlar, min Russel.... plötsligt kände vi en staank komma över nordanvinden, sedan kom en lycklig Bc. Vi såg inte då, eftersom hon var svart, vad som komma skulle...
Hela flocken kom snart som glada yrväder! De som skulle vara vita var mer mossbruna.

Fyra hundar. Mitt i skogen. Vi hade förtio minuters körväg hem. De hade hittat ett ruttet älgkadaver och rullat sig i magen och kunde inte vara lyckligare!
Jag är mest glad att min var en korthårig russel och inte en pudel.
Luktade lik gjorde det hela vägen hem.
Hahaha fyfan jag hade inte klarat av att reda ut den situationen tror jag :D Vilken mardröm!

Krama en hummertina som spökfiskat i några år. Låt kläderna torka i en varm bil.

Låt ett kg väl inplastad fläskfärs ligga i rumstemperatur en vecka. Sila av vätskan och häll upp i en vacker liten flaska. :up:

Enkelt, häll upp surströmmingsspad i en sprayflaska :up:

Edit: Se dock till att sila det så inga bitar täpper till plaströret :)

Jag tänker en rejäl laddning avlivade mördarsniglar som fått ligga och dra i vätska i rumstemperatur nån månad. Blir det populärt kan jag bli jätterik med tanke på hur många sniglar jag har i trädgården :idea:
Jag älskar hur lösningsorienterade folk är, och hur man alltid försöker hjälpa till, oberoende av vad frågan är :love: :rofl:

Kom på en annan grej här.., Smörsyra! Luktar extremt illa och obehagligt och doften håller i sig ordentligt 🤢:wtf: Hade en kemi lärare som fick för sig att det kunde vara kul för min klass att lukta på det...sprids lätt gör stanken också. Läraren hade glömt att ha med ventilationssystemet i sin beräkning och halva skolan fick utrymmas efter att han råkade tappa ut det på bordet i kemisalen. Sa jag att han var känd för att vara mindre smidig i sin hantering av behållare 😅🙈
I min ungdom jobbade jag ett tag på en kartongfabrik där det både trycktes text och stansades kartongark, det enda som gick att tvätta tryckpressarna med och som löste upp färgen var trikloretylen, det användes förresten till allt som behövde tvättas och avfettas (himla bra grejer det fanns förr) :angel1: och triklorteylenet kom i glasdamejeanner och stod högst upp på ett ställage. Truckföraren var inte världens mest försiktiga och "precision" visste han nog inte ens vad det betydde (han var lite utvecklingsstörd på riktigt) och en dag fick han för sig att trycka in en pall kartongark på stick under taket, damejeannpallen var placerad på andra sidan på stick, det gick bara att ha en pall på stick och en från andra hållet på tvären annars gick pallen på andra sidan i golvet eftersom ställaget var för nån specialpallsort och för grunt. Tage som han hette hade testat flera gånger att trycka in 2 efter varann på stick fast han visste att det aldrig gick (man måste ju göra samma misstag många gånger för att vara säker på att det inte funkar). :D
Alla hörde smällen när 200 liter trikloretylen gick i golvet, sen fick vi utrymma firman efter att ha ställt korsdrag överallt, det tog 3 dar att vädra ut det hela, chefen var INTE världens lyckligaste för vi var redan försenade och efter dagens sista stansning skulle en last köras till båten och till Finland, kunden var nog inte heller skitlycklig misstänker jag. Tage såg vi aldrig mera.

Intressant tråd, ett av inläggen där fick mig att tänka på en bok om mördaren i ett hyreshus som mördade folk där i sitt hem och gömde i madrassen och fettet från kropparna spolade han ut i avloppet. Det blev stopp och flera års mord upptäcktes när hyresvärden fick dit folk för att rensa avloppen och brunnen.... Det perfekta mordet är bara perfekt så länge det inte upptäcks :D

Hoppas han skämtar, riktig liklukt är inget man vill ha i näsan, den är svår att bli av med. Jag städar kylrum där avlidna ligger, och ibland luktar det där inne, man har lukten fastgjuten i näsan när man städat färdigt.

Intressant tråd, ett av inläggen där fick mig att tänka på en bok om mördaren i ett hyreshus som mördade folk där i sitt hem och gömde i madrassen och fettet från kropparna spolade han ut i avloppet. Det blev stopp och flera års mord upptäcktes när hyresvärden fick dit folk för att rensa avloppen och brunnen.... Det perfekta mordet är bara perfekt så länge det inte upptäcks :D
Kommer du ihåg vad boken heter? Undrar om serien "Only murders inte the building", med Selena Gomez är inspirerad av den? Bra serie är det också. Inte lika hemsk som den låter, jag är ganska känslig men kan se den serien, rekommenderas ☺️

Hoppas han skämtar, riktig liklukt är inget man vill ha i näsan, den är svår att bli av med. Jag städar kylrum där avlidna ligger, och ibland luktar det där inne, man har lukten fastgjuten i näsan när man städat färdigt.
Han tror verkligen inte han vill lukta lik på riktigt, utan kanske mer är ute efter en hint av död … som verkar finnas i vissa parfymer (om han inte skämtade helt och hållet då).

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
444
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 069
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar