Parfym som luktar död?

Aldrig provat, men säkert 😛

Riktig likdoft är dock något jag helst lämnar kvar på obduktionsalen 😛
Jag säger bara solvarmt uppsvällt svin som spricker när man precis ska välta ner den i den uppgrävda graven och sprider innehållet över den som står närmast (mig). :wtf: Bonden som satt i grävaren spydde, den andra "drängen" spydde och jag fattade ingenting förrän molnet runt mig hade skingrats men jag var van vid allehanda mysko dofter. :D Har man en gång känt liklukt så går det aldrig att missta det för nåt annat, det är en väldigt speciell doft.
 
Alltså...........

Please, humor me: Hur ruttet pratar vi här? 😆
Det finns liksom grader; Vanligt 3-7 dagars, 7 dagar +, 14 dagar + eller ännu mer? 😌

För övrigt hoppas jag att detta är ett äckligt Halloweenskämt. Å andra sidan hade det varit lite kul att se en random snubbe kräkas vilt omkring sig pga lite liklukt för att han tror han är "man nog" att mäkta med det som ett skämt 😌😈
Det är inte till Halloween, men jag tror säkert han skämtade och inte seriöst vill lukta lik. Men det hade varit kul att se hans ansiktsuttryck om jag lyckas hitta en parfym som luktar det :D
 
Jag säger bara solvarmt uppsvällt svin som spricker när man precis ska välta ner den i den uppgrävda graven och sprider innehållet över den som står närmast (mig). :wtf: Bonden som satt i grävaren spydde, den andra "drängen" spydde och jag fattade ingenting förrän molnet runt mig hade skingrats men jag var van vid allehanda mysko dofter. :D Har man en gång känt liklukt så går det aldrig att missta det för nåt annat, det är en väldigt speciell doft.
Alltså vi tappade bort fyra hundar i ungefär fem minuter långt uti de norrländska skogarna. En BC, två pudlar, min Russel.... plötsligt kände vi en staank komma över nordanvinden, sedan kom en lycklig Bc. Vi såg inte då, eftersom hon var svart, vad som komma skulle...
Hela flocken kom snart som glada yrväder! De som skulle vara vita var mer mossbruna.

Fyra hundar. Mitt i skogen. Vi hade förtio minuters körväg hem. De hade hittat ett ruttet älgkadaver och rullat sig i magen och kunde inte vara lyckligare!
Jag är mest glad att min var en korthårig russel och inte en pudel.
Luktade lik gjorde det hela vägen hem.
 
Senast ändrad:
Aldrig provat, men säkert 😛

Riktig likdoft är dock något jag helst lämnar kvar på obduktionsalen 😛
Ja fy tusan. En klasslärare fick för sig att krematorium var en bra plats att besöka som studiebesök. I krematoriet gick vi igenom rummet där de förvarar döda kroppar (i kistor såklart) och sablar vad det luktade. Det här var ju en bit över 20 år sedan och jag har fortfarande kvar minnet av hur det luktade 🤮
 
Kom på en annan grej här.., Smörsyra! Luktar extremt illa och obehagligt och doften håller i sig ordentligt 🤢:wtf: Hade en kemi lärare som fick för sig att det kunde vara kul för min klass att lukta på det...sprids lätt gör stanken också. Läraren hade glömt att ha med ventilationssystemet i sin beräkning och halva skolan fick utrymmas efter att han råkade tappa ut det på bordet i kemisalen. Sa jag att han var känd för att vara mindre smidig i sin hantering av behållare 😅🙈
 
Alltså vi tappade bort fyra hundar i ungefär fem minuter långt uti de norrländska skogarna. En BC, två pudlar, min Russel.... plötsligt kände vi en staank komma över nordanvinden, sedan kom en lycklig Bc. Vi såg inte då, eftersom hon var svart, vad som komma skulle...
Hela flocken kom snart som glada yrväder! De som skulle vara vita var mer mossbruna.

Fyra hundar. Mitt i skogen. Vi hade förtio minuters körväg hem. De hade hittat ett ruttet älgkadaver och rullat sig i magen och kunde inte vara lyckligare!
Jag är mest glad att min var en korthårig russel och inte en pudel.
Luktade lik gjorde det hela vägen hem.
Hahaha fyfan jag hade inte klarat av att reda ut den situationen tror jag :D Vilken mardröm!
 
Krama en hummertina som spökfiskat i några år. Låt kläderna torka i en varm bil.

Låt ett kg väl inplastad fläskfärs ligga i rumstemperatur en vecka. Sila av vätskan och häll upp i en vacker liten flaska. :up:

Enkelt, häll upp surströmmingsspad i en sprayflaska :up:

Edit: Se dock till att sila det så inga bitar täpper till plaströret :)

Jag tänker en rejäl laddning avlivade mördarsniglar som fått ligga och dra i vätska i rumstemperatur nån månad. Blir det populärt kan jag bli jätterik med tanke på hur många sniglar jag har i trädgården :idea:
Jag älskar hur lösningsorienterade folk är, och hur man alltid försöker hjälpa till, oberoende av vad frågan är :love: :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
1 068
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 410
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 694
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 702
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp