Parfym som luktar död?

Han tror verkligen inte han vill lukta lik på riktigt, utan kanske mer är ute efter en hint av död … som verkar finnas i vissa parfymer (om han inte skämtade helt och hållet då).
Du kanske ska toppa upp det hela med dessa öl också.:p

1729329307728.webp
 
Han tror verkligen inte han vill lukta lik på riktigt, utan kanske mer är ute efter en hint av död … som verkar finnas i vissa parfymer (om han inte skämtade helt och hållet då).

Alltså om jag på riktigt skulle göra en parfym med en hint av död skulle jag satsa på den typen av död och förruttnelse som faktiskt luktar lite gott, det vill säga skog om hösten! Löven som multnar, svamparna som gör sitt jobb, jord.

Död djurkropp luktar förjävligt. Jag flyttade en gödselstack en gång, där jag också begravt en kanin 2 år tidigare. Luktade fortfarande förjävligt och det fastnade i kläderna, fick slänga byxorna.

Men döda löv luktar gott!
 
Kommer du ihåg vad boken heter? Undrar om serien "Only murders inte the building", med Selena Gomez är inspirerad av den? Bra serie är det också. Inte lika hemsk som den låter, jag är ganska känslig men kan se den serien, rekommenderas ☺️
Det är en bok av Alex Marwood, Granne med döden, heter boken.
https://www.bokus.com/bok/9789177016212/granne-med-doden/

Väl värd att läsa, alla hennes böcker faktiskt, tycker att de tre jag har var väldigt kraftfulla. :)
 
I egenskap av att på daglig basis hantera avlidna människor i varierande grad av förruttnelse kan jag bara säga att det finns liklukt och så finns det liklukt. Beroende på var i processen kroppen befinner sig kan det lukta allt ifrån sött (tänk typ rutten frukt), till surt, till kemiskt, till unket och bara en allmän "blandning av allt" rutten doft av biologiskt material.

Vill man hålla det på lite lagom nivå kan jag rekommendera brunkål som faktiskt inte är speciellt långt ifrån mild, allmän likdoft. Vill man rampa upp det lite rekommenderar jag spadet från surströmming. Jag skulle inte rekommendera att spreja sig med vätska som kommer från något hälsofarlig, tex härsken köttfärs och liknande även om det luktar verklighetstroget. Det är inte värt att råka bli sjuk pga ett skämt.
 
Kom på en annan grej här.., Smörsyra! Luktar extremt illa och obehagligt och doften håller i sig ordentligt 🤢:wtf: Hade en kemi lärare som fick för sig att det kunde vara kul för min klass att lukta på det...sprids lätt gör stanken också. Läraren hade glömt att ha med ventilationssystemet i sin beräkning och halva skolan fick utrymmas efter att han råkade tappa ut det på bordet i kemisalen. Sa jag att han var känd för att vara mindre smidig i sin hantering av behållare 😅🙈
Två av mina klasskamrater (Ola P plus någon till, förmodligen Björn eller Peter) fick för sig att det var Punk att dränka in sina jeansjackor i smörsyra när jag gick på högstadiet
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 480
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 719
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp