Bromsar dessa jävulens påfund...

Sv: Bromsar dessa jävulens påfund...

Babe: vänd på dygnet då. släpp in dem på morgonen och ut dem på kvällen. samma sak.

Ja, hade jag haft ett stall i närheten så....
Många av oss som hyr in oss på beten har tyvärr inga stall i närheten, det är nackdelen med stallplats i stan. När hästen åker på bete så försvinner allt,,, alternativet är att ha kvar hästen i stan i vinterhagar = inget alternativ för min häst eller mig.

/B som kanske är självisk men hellre ser hästen på bete än i en vinterhage hela året och som dessutom rekommenderade ett medel som funkar!

Ja här skulle jag gissa att det är den extremt varma sommar vi haft, som dessutom började redan i maj, som dels väckt alla insekter osedvanligt tidigt och kanske även gjort dem extra stora :mad: Förra sommaren var mycket kallare och regnigare, då kom "sommaren" först i slutet av augusti. När varje dag är så solig och varm så trivs bremsen som.. bremsar i solsken :D

Det ÄR mycket jobb sommartid, men hittar man något (utöver installningen) som faktiskt funkar så känns det åtminstone som mindre jobb i onödan och mindre slöseri med pengar :)

Jag blev intresserad av Bremsenfrei enligt din länk, men när man går vidare på tyska hemsidan ser man att de ändrat ingridienserna...citronellan är borta och så är det lavendel och geranium extrakt istället fungerar det lika bra?

switch tycker jag knappt hjälper mot myggor.. En häst i stallet har det och vi sprayar honom ändå.
ultrashield funkar sålänge det är kvar i luften, när man borstat in det i pälsen så är bromsarna tillbaka.
Renons funkar inte alls mot bromsar.

Jag har aldrig provat effol bremsen blocker men ska göra det den här omgången. Dock är min häst vit och har inte ens hälften så mycket bromsar som fuxen och den bruna han delar hage med.
Jag vet inte hur Fyra ess hästsalva (tjärsalva) hjälper mot bromsar, men jag gnider in det vid skapet, armhålor å ett tunt lager i ansiktet och tycker de hjälper iaf mot andra kryp.

Usch jag har dåligt samvete för hästen min:(

Han går ute dygnet runt, han sprayas iaf 3ggr dag och smörjs in med diverse kli-dämpande...
Upplever att Effol Bromsblocker funderar bäst här därefter kommer nog Ultra Shield tror jag.
Använder Nylanders Hästkräm på känsliga ställen, skap, armhålor och så. Jag ogillar Nylanders Hästkräms konsistens, men jag kan leva med det.
Har även någon annan salva/kräm som jag inte kommer ihåg namnet på för tillfället...
Jag spolar av min häst dagligen! Eftersom han rids och svettas GRYMT MYCKET. Jag upplever iaf att det hjälper mot flygfänen.

Stoet däremot är fux, och hon står och ser helnöjd ut dygnet runt, flugor/bromsar/knott/mygg gillar inte alls henne lika mycket...

Ingen som testat dessa magnetiska "kreditkort" som skall flätas fast i man o svans? De är helt ofarliga, men bildar ett "fält" runt hästen som gör att insekterna INTE kommer inpå dem.

Priset är 495:- men jag känner mig lite skeptisk..
Å andra sidan tror jag det var 30 dagars nöjd kund -garanti...

Ingen som testat dessa magnetiska "kreditkort" som skall flätas fast i man o svans? De är helt ofarliga, men bildar ett "fält" runt hästen som gör att insekterna INTE kommer inpå dem.

Priset är 495:- men jag känner mig lite skeptisk..
Å andra sidan tror jag det var 30 dagars nöjd kund -garanti...

Det där låter ju som en helt galet vansinnig idé, magnetiskt fält mot insekter??
Njäh, det skulle jag inte satsa mina surt förvärvade pengar på, med eller utan "nöjd kund-garanti" :crazy:

Jag blev intresserad av Bremsenfrei enligt din länk, men när man går vidare på tyska hemsidan ser man att de ändrat ingridienserna...citronellan är borta och så är det lavendel och geranium extrakt istället fungerar det lika bra?

Jag tycker den funkar, allt är värt att provas :idea:

/B

Liknande trådar

Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka