Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu har lilla olycksfågeln precis kommit igång efter senaste gegg-sträckningen, och självklart dyker nya problem upp.. Luktar urk ur...
Svar
3
· Visningar
1 469
Hästvård Någon som vet om det finns ngon längsta hållbarhet på blandad jodopax? När man blandar jodopaxen, vilket är bäst att använda sig av...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Blomskan
·
Svar
40
· Visningar
4 284
Senast: ameo
·
B
Hästvård Hej på er! jag vill ha lite råd av er där ute. Har en 26 årig fjording, hon är pigg och i bra kondition, verkar må bra. Vi rider henne...
Svar
4
· Visningar
1 107
L
Hästvård Min häst har haft fång och det har resulterat i en tjock nacke. Jag undrar om det går att få ner nacken till normal storlek igen...
2 3
Svar
51
· Visningar
15 203
H
Hästvård Behöver ha hjälp från er här för jag har fått detta hjälpmedel med ett par skydd som jag köpt. Men jag får inte till det hur jag sätter...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 810
Senast: lillcrim
·
Hästvård Har 2 varmblod som går hage med mycket gräs, saltsten, fri tillgång på vatten både i badkar vid grinden och murbalja i lösdriften...
Svar
18
· Visningar
2 077
Senast: Comfort
·
Hästvård min häst har två såriga knölar brevid juvret,det droppar genomskinlig sörja från näsan men hon är pigg och hon hostar när jag rider...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: skuggi
·
R
Hästvård Har köpt ett EasyFill hönät. Dels för att det är extremt små maskor och hästen ska äta långsammare pga bantning, dels för att det ÄR...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: malumbub
·
Hästvård Har mina 3 hästar på bete, 2 av dem klarar sig hyggligt mot knotten, bromsen osv, visst, lite bett får dom men inte alls som den 3, min...
Svar
8
· Visningar
907
Hästvård Nu i sommartider så är det väldigt många som släpper sina hästar på bete. Anledningarna varierar men hur många tänker på hästen som...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 864
Senast: Rolle
·
Hästvård Vår häst blev skadad 15 maj, en stor sårskada. Här är läkningsförloppet för er som råkar ut för detta så... så här fint kan det bli fast...
Svar
13
· Visningar
1 210
Foder & Strö Vad är egentligen det optimala sättet att lagra torrhö? Om man skulle få välja och fantisera fritt, hur borde höet då förvaras för att...
Svar
5
· Visningar
2 302
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Jag undrar lite om ligamentskada. Jag undrar var det är som händer med ligamenten vid hoven. Hur ska man gå till väga när och hur man...
Svar
9
· Visningar
3 573
Senast: Nasseman
·
Hästvård Är hysat nybliven hästägare, en isis, och vill naturligtvis bara det bästa för min häst ;) har ju längtat efter att få pyssla en hel...
Svar
2
· Visningar
3 875
Senast: Sundbro
·
H
Hästvård Jag undrar om det är någon som har testat "gummiskorna" som finns på hööks på sin häst, de ska tydligen vara ett alternativ till vanliga...
2
Svar
37
· Visningar
6 199
Senast: mishima
·
J
Hästvård Jag har två hästar. Min ena fick fång för 3 veckor sen. Första veckan var stod hon helt ensam utan sällskap alls, gick jätte bra. Sen...
2
Svar
20
· Visningar
2 776
Senast: JusticeGirl
·
Hästvård Var ute till mina hästar nu på kvällen och märker att min ena fått ett stort brännsår på "kinden", större än en 5krona :cry: Han är...
Svar
9
· Visningar
2 937
Senast: Qosack
·
J
Hästvård Mår inte bra alls just nu, känns som man är nere på botten och simmar..:cry: Min häst står i stallet med fång, som hon fick för ca 3...
2
Svar
20
· Visningar
2 268
Senast: JusticeGirl
·
Foder & Strö *sökte men hittade bara en jättegammal tråd* Vilka här fodrar/har fodrat med Mitavite? erfarenheter? hittade en gammal tråd där...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka