Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag funderar på att skaffa en liten sällskapsponny till min häst. Jag har haft en shettis tidigare, och hon hade inga problem med fång...
2
Svar
21
· Visningar
5 555
Senast: rrebecca
·
Hästvård Hittade min häst blockhalt i hagen, höger bakben. Han vill överhuvudtaget inte sätta ner benet men sätter i bland i tån. Oskodd...
Svar
17
· Visningar
7 295
Senast: melen
·
Hästvård Min pålle har sedan ett tag tillbaka inte känts helt hundra, och nu ber jag Buke om råd. Eftersom hästen inte är tydligt halt (inte så...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
46 179
Senast: mul
·
Hästvård Har hittat en häst jag tycker ser jättefin ut, har fått video på den och tycker den ser ut att vara x-bent på höger fram. Hästen är 6 år...
Svar
5
· Visningar
2 764
Senast: lektra
·
Hästvård har mer och mer börjar konstatera att hästen käkar jord :crazy: det började med att han varit konvalescent hela sommaren och nu sista...
Svar
14
· Visningar
1 624
Senast: IdaaaSun
·
R
Hästvård Hoppas tråden får ligga kvar här eftersom det rör just islandshäst. Är spekulant på en häst med patellaupphakning. Har ingen...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Raggsocksponny
·
M
Foder & Strö Har ni några tips? Har fått tips om både Dodson & Horrells 'Placid' och Forans 'Equi Calm'. Det är till ett fullblod, som stressar...
Svar
4
· Visningar
1 629
Senast: Centaur
·
  • Låst
Hästvård Pust, sommaren är ett elände. Har en ponny med fång som jag äntligen verkar ha fått under kontroll (:bow:), men så har jag lyckats köpa...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Boj
·
Hästvård Har skrivit nån tråd innan om min häst som opererats för en griffelbensfraktur som gett han inflammation på senorna då den lösa benbiten...
2
Svar
21
· Visningar
3 093
Senast: acrazyone
·
Hästvård Min häst är en riktig tråkfia, hon står och matar sparkar på betongväggen regelbundet. Men nu har det hänt något konstigt. Hästen har...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: Ketrawzc
·
J
Hästvård Hej. Äntligen får vi börja trappa ner på Finadyne som min häst har fått för fången.:laugh: När jag sist prata med vet. så fråga...
Svar
13
· Visningar
1 709
Senast: JusticeGirl
·
L
Hästvård Min häst fick för ca. 1,5 vecka sen ett sår på benet. I tisdags var han så gott som frisk,han halta inte och jag hade planerat att rida...
2
Svar
21
· Visningar
5 572
Senast: JusticeGirl
·
Hästvård Hej!:) Jo jag undrar om mitt halvblod som rids 5-6 dagar i veckan och tävlar ibland kan äta betfor, havre och lusern från grangården...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Finns dte inte B-vitamin i pulverform? Var nästan säker på att Protect hade men tji fick jag. Så hur sjutton hittar man utan att det...
2
Svar
27
· Visningar
4 745
Senast: Elina8
·
Hästvård Hoppas det inte finns en sån här tråd, sökte lite snabbt innan nämligen... Iaf, hur reder ni ut toviga svansar? Om svansen är så...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 197
Senast: skogersson
·
Hästvård Som jag skrivit i en tidigare tråd har min häst brunstat något kopiöst en period, vilket lett till att det (brunsten) frätt på huden...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: Anettejt
·
Foder & Strö Hoppas den här tråden får vara kvar ... Hur mycket hösilage kan man räkna med att få i ett nyss avvant fjordföl på 6 månader...
Svar
13
· Visningar
1 539
Hästvård Min foderhäst har sedan en knapp månad tillbaka varit svullen i juvret . Det kommer även en klar vätska som inte luktar något om man...
Svar
2
· Visningar
1 128
F
Hästvård Har ett problem med ett bakben. Igår upptäckte min extrapappa att vårt äldsta sto inte kunde hålla uppe höger bak och hittar ingen...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: ylvali2
·
Hästvård Min häst är helt besatt av en växt som jag tror heter åkerfräken, vad jag läst om den så är den giftig i stora mängder, men dock...
Svar
4
· Visningar
4 545
Senast: Ponnytroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka