Shettis + bete = fång?

Sv: Shettis + bete = fång?

*delvis kl och lite svar*

Tack så mycket alla ni. Det värmer mitt i allt elände. Jag orkar inte riktigt försvara mig och tjafsa.

Angående hovarna så frågade jag faktist en utav hovisarna om man kunde se nåt, men han sa att man skulle röngta för att se något, så det syntes väl inte utanpå.

Sv: Shettis + bete = fång?

Du kanske kan göra så att du bara låter dem gå några timmar de första dagarna på det stora betet och sedan tar du dem till ett lite mindre, med mindre mat. Sedan gör du så några dagar sedan tror jag inte att risken är lika stor. ;) Risken finns ju alltid för fång så var försiktig..
Har 3 shettisar på ett stort bete och det har inte varit något problem ännu iallafall.. :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: mily
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka