Reda ut tovig svans?

Sv: Reda ut tovig svans?

På "min" svans som aldrig var ordentligt genomborstad och dessutom tendenser till att locka sig, + att hon jämt lyckades pissa i den, så använde jag massor med pälsglans (om det nu heter så) och tog lite dag för dag. Funkade super!:bump:

*kl*

måste aktivera denna tråd igen, för när jag om ner till stallet i går så hade hästen extremt tovig svans. Fattar inte hur den kunde blivit så. Tvättat, balsamerat och haft i olja men det händer INGENTING när jag försöker reda ut. Sitter inga kardborrar i (tagit bort de som fanns) och nu vet jag varken ut eller in... klippa av svansen är ju inget alternativ direkt...

HJÄLP!

Håller med de andra! Använd en riktigt bra pälsglans! T.ex. Gallops eller Showshine! Ha tålamod och ta i etapper. Tvätta svansen så den är ren.

Tvätta med något bra shampo. Jag har kört med glansshampo i taglet och sedan TIB. har varit en hängiven Foxfireanvändare tidigare men TIB slår den med hästlängder och är dessutom billigare!

Snåla inte på pälsglansen, massor ska det vara!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
1 226
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 378
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka