Hur illa är det??

Sv: Hur illa är det??

Funderar på att åka till Mälarkliniken Edeby, någon som har varit där?? :)

INte varit på filialen, men på huvudkliniken, och är mycket nöjd. Har ett antal bekanta som varit på filialen och är nöjd.

Sen, du hittar nog nöjda och missnöjda hästägare vilken klinik du än frågar om iofs?

Ja självklart har olika hästägare olika uppfattning/erfarenhet av olika kliniker (och allt annat med för den delen..). Jag har fått tips om den kliniken så jag tänkte bara höra lite allmänt vad folk tycker om den :)

Usch jag blir galen på det här, ska jag åka till klinik eller inte?? Och om jag ska åka så återstår det "bara" att övertala mina föräldrar... :cool:

Ja självklart har olika hästägare olika uppfattning/erfarenhet av olika kliniker (och allt annat med för den delen..). Jag har fått tips om den kliniken så jag tänkte bara höra lite allmänt vad folk tycker om den :)

Usch jag blir galen på det här, ska jag åka till klinik eller inte?? Och om jag ska åka så återstår det "bara" att övertala mina föräldrar... :cool:

Val av klinik är inte själva grundfrågan, inte heller om du ska åka till klinik eller inte. Dina föräldrar borde du väl heller inte behöva övertala,, "bara" be dom ta del av Svensk djurskyddslag så löser det sig.

Önskar dig lycka till.

Nae det var inte min grundfråga, men däremot mina följdfrågor ;)

Så du anser alltså att vi enligt djurskyddslagen är skyldiga att ta denna häst till klinik ganska omgående?? Ingen kritik eller något utan jag bara undrar :)

TYcker inte det är någon tvekan om du ska åka till klinik. Hästen har haft symptom ett tag (snubblat, 'tappat bakdelen') och är nu halt. Och har sedan tidigare kända problem med bakknäna. Så, som jag ser det så om man inte sas ska ge upp, så är ju enda valet att se till att få hästen undersökt på nytt och nya röntgenplåtar. Så fort det övht går.

Ok jo nu när jag tänker efter så är det ju helt rätt det ni säger, ingen tvekan om den saken. Dax att åka alltså.

Ok jo nu när jag tänker efter så är det ju helt rätt det ni säger, ingen tvekan om den saken. Dax att åka alltså.

Ja absolut, för er bådas skull!! Så slipper DU gå och fundera och vara orolig. Det är väl bättre att få svart på vitt? Har man väl börjat fundera på om något är fel med hästen så är det oftast det.

Du har ju en bra klinik rätt nära dig, så jag skulle åka dit faktiskt. Finns ingen anledning att lägga en heldag på att bara ta sig till veterinären när det är så uppenbart vart hältan kommer ifrån.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt var jag borde lägga denna tråd, tänkte på Hästvård först, men då det egentligen handlar mer om vårt (människornas)...
Svar
10
· Visningar
2 656
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka