infektion i hasled

Sv: infektion i hasled

Vad skönt med ett steg i rätt riktning i vart fall! Håller tummarna för att det ska lösa sig till det bästa med övrigt också!

trots metacam och boxvila är min häst fortfarande jättehalt i bakbenet..
Och för att itne tala om hur ont i ryggen han har.. (inte så konstigt med tanke på hur snett han går)

Det ser inte bra ut :(

Tyvärr klarade han sig inte.

Såhär såg hasen ut 1vecka innan han avlivades.. :cry:

31021977.jpg

31021978.jpg

Vila i frid <3

Beklagar. Var det infektionen som blossade upp igen/inte gav sig, eller svitern av den?

Sorgligt hursom =/

infektionen gick tillbaka och blev en inflammation men av någon anledning fick han mer ont i benet då och kunde knappt gå utan smärtstillande. Röntgen visade ingenting konstigt ev. såg det ut som om en benbit hade börjat flyttat på sig (men det är svårt att säga eftersom man aldrig kan ta prick likadana röntgenbilder) :cry: Och han hade stått i 2månader med smärtstillande under hela den tiden p.g.a. hältan och ryggen och han hade fortfarande ont i ryggen. Troligtvis spände ryggen för att han hade ont bak och därmed överbelastade fram :cry: Han hade t.o.m. ont i ryggen när han hade fått full dos smärtstillande. Och då hade jag inte ridit på honom på över 2månader.
Så både jag och vet. kände att det inte var någon idé att plåga honom. Vissa dar tog han sig inte ens ut i boxhagen. Så jag hoppas han slipper ha ont nu.

Tråkigt. Kan ju blivit broskskador i leden kanske? Brosk är ju knepigt iom att det inte syns direkt på rtg.

Men nu galopperar han ju förhoppningsvis på de evigt gröna ängarna.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 086
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 779
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka