Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet faktiskt inte, ett allmänt begrepp antar jag.
Jag har aldrig sett en häst frivilligt äta giftiga växter. Sen så vill jag gärna hur ni ser på att inget fungerat på vår häst utan päls tills vi började ge henne detta, hon fick päls direkt och det har hållit sen dess. Våra hästar har blivit mycket mindre halta och vi har alla hästarna till start, efter att vi började ge dem detta. Jag kommer inte tvivla på det efter dessa händelser
Sitter och läser pat colby's bok naturlig hästhållning .
Någon som hon tar upp väldigt ofta är algmjölet och alla dess fördelar .Hon poängterar också att hästen skall ha fri tillgång och att man ej får blanda i i fodret då det kan leda till överskott av mineraler/spårämnen .
Flera fågor dyker upp i mitt huvud först och främst hur löser man fri tillgång på algmjöl rent praktiskt ?
Hon skriver även om kopparbrist/jodbrist , jag hade för mig att jod är något som man skall vara mycket försiktig med till häst ?
Sedan så är det ju detta med svavel,dolomit osv
Någon som har funderingar kring detta ?
och HUR hittar man detta, när algerna är havets slasktratt som samlar upp de miljögifter som finns där?Läser man ordentligt i boken så poängterar P.C detta med tungmetaller i algerna och att det är viktigt att hitta så rent[ som möjligt.
utbildade foderrådgivare rekommenderar just att låga bli Colbys metoder....Mixtra aldrig på egen hand! Skaffa kunskap, rådråga veterinär/utbildade foderrådgivare etc.
Vi fick en häst utan päls. Jag menar HELT UTAN! Så fort hon fick ett strå, så gick det av. Gick inte att ha täcke, för då slets det av direkt, men utan täck frös hon fruktansvärt (varit "naken" i tre år). Selen kunde hon inte ha, fick blodiga sår bara av tömmarna. Ägaren hade testat allt, men vi sa att vi tar henne.
Gav henne detta, med mängd som hon behövde, satte ludd på varenda del av selen och huvudlaget så hon kunde tränas. Nu, ett år senare, har hon massa päls, sätter vinterpäls, kan ha täcke, sele, springer in pengar, startar som en vanlig travhäst. Tack vare Pat Colbys mineraler.
Sen så vill jag gärna hur ni ser på att inget fungerat på vår häst utan päls tills vi började ge henne detta, hon fick päls direkt och det har hållit sen dess. Våra hästar har blivit mycket mindre halta och vi har alla hästarna till start, efter att vi började ge dem detta. Jag kommer inte tvivla på det efter dessa händelser
och HUR hittar man detta, när algerna är havets slasktratt som samlar upp de miljögifter som finns där?
Ja man får ju lita på tillverkaren att dom talar sanning som med allt annat....annars kan man ta en analys själv. Höt vid våra motorvägar,runt flygplatser mm är nog inte "rena" dom heller
utbildade foderrådgivare rekommenderar just att låga bli Colbys metoder....
Vilken metod menar du...? Hennes mineralblandning går ut på ekologiskodling och egenblandad kraftfoderblandning. Ej färdigblandad kraftfoder som redan har tillskott på vitamin/mineraler. Dolomitkalk är inte farligare än nåt annat kalk på marknaden. Svavel/msm finns redan och säljs. Använder det på mig själv och blivit av med flera års värk. Dom andra mineralerna måste man ta analys för att tillsätta....Och boken är absolut igen leksak...men det får man väl hoppas att den som läser fattar.
Sen måste man också komma ihåg att allt PC skriver inte är applicerbart på våra hästar rakt av eftersom det är viss skillnad på förutsättningarna beroende på var på jordklotet vi befinner oss.