• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare MCP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 94

MCP

Trådstartare
Nu vill jag ha era bästa tips på festlekar.

Det ska helst vara ämnade att utföras inomhus, men självklart är ju tips på utomhuslekar också välkomna.

Det är tänkt för medelstor fest, inte jättemånga gäster, men ändå mer än bara ett större middagssällskap.
Gärna med få, eller åtminstone enkla, rekvisita.

Delar upp dem i två kategorier:

En eller några deltagare
(Där resten av gästerna är publik)

Alla deltar (på ett eller annat sätt)

Om någon har något tips på någon lek som kan pågå sådär hela tiden under kvällen också så låt komma (att man t.ex. gömt något någonstans/hålla reda på när någon säger ett visst ord o.s.v.)

Hel grupp: Vi har alltid havet stormar som inledning, perfekt start 😁

2 deltagare. Hade en ny förra året som jag verkligen gillade! Kanske den räknas som lite krånglig men verkligen kul!! Två personer på varsin sida ett bord med något emellan så man inte såg bordsskivan hos den andra i alla fall. Ena Hade en färdigbyggt legogrej. Den andra motsvarade bitar plus några extra. Sedan ska den med färdigbyggt beskriva så att den på andra sidan bygger likadant. Fy fasen vad kul det var 😁

Vi brukar också ha dra liten bil (ev med last) en viss sträcka, ordna händelser i tidsordning, resa sig upp efter 1 antal sekund och närmast vinner. Och ett gäng till jag glömt 😅

Alla delas vid start upp i mindre grupper utifrån antal deltagare så när inte hela gruppen tävlar får man några kluriga ledtrådar om vad som krävs och så väljer gruppen ut representanter. Och tex vid hela havet stormar och tidräkningen så får den som vinners lag poängen.

Om man har tid och ork så kan man göra en "tipspromenad" med frågor som vem av Kalle, Lotta och Ali spottar grodan längst, vem av katrine, Olle och Göran bygger högst torn osv.
Man använder alltså gästerna på festen och när sen alla har gissat kan man genomföra de mindre tävlingarna under kvällen och vinnaren blir den som har gissat flest rätt.

Då blir det ganska avspänt med tävlingarna och alla är engagerade.

Liknande trådar

Äldre Jag har sneglat lite på Svärdsjöträffen, men det är ju så himla långt bort! Annars hade jag gärna deltagit där, det låter jättemysigt...
Svar
13
· Visningar
846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka