Sockerhalt kraftfoder

Sv: Sockerhalt kraftfoder

Ge lite lucern? Det är ju grovfoder tekniskt sett så om hästen inte är överviktig eller redan får för mycekt protein så är det ju ganksa trevligt att ge i pelletsform.

Om man bara ger nån dl för att skramla så skulle jag tom. våga ge utan att blötlägga (om det är pellets, det finns som hackat också men då är det mer som gräs så kankse inte är lika roligt för hsäten annars är det ju bra med)

Riskli är också snällt men skramlar inte så dant utan är mer som pulver nästan, eller ja...det är ju kli liksom så alla hästar gillar det inte som det är så kanske inte idealt i din situation.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka