Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kanske borde ligga på foder men det rör sig ju om avel och det är nog här erfarenheten finns. Det har inte hänt något än men jag väntar...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 440
Senast: athena
·
Hästvård Min ena ponny blev hängig i fredagskväll och hade feber. Ringde vet. igår som kom ut och tittade genom hästen samt tog blodprov och gav...
Svar
3
· Visningar
983
N
Hästvård Jag har en 2 år gammal halvblodsvalack med fyra vita tjusiga strumpor som varje sommar tyvärr får mugg på grund utav att solen fräter...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 722
Senast: Nirvana
·
Hästvård Vi har fått problem i stallet med att unghästarna får hovbölder. Nu är det inte mina hästar. Ägarinnan är bra på hästar och...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: jesse
·
Foder & Strö En till tråd från mig, hoppas ni inte blir trötta på mig :o Jag funderar på att använda betesreducerare på en häst i sommar och har...
2
Svar
37
· Visningar
5 836
I
Hästvård finns det nåt sånt? som antingen går på ström eller batterier som man kan massera hästen med?:) eller någon kanske vet någon bra...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: _Elly_
·
Foder & Strö Bonden jag hyr stall av kom och frågade mig om jag kunde tänkas vara intresserad av Timotej "halm". Jag blev som ett frågetecken...
Svar
6
· Visningar
2 231
H
Hästvård jag håller på att köpa ponny, den ponnyn som jag har fallit för är ett 6:årigt d-ponny sto. Hon är väldigt välutbildad för sin ålder...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: Moneypenny
·
Hästvård Hur länge kan en häst gå med tappsko? Min häst tappade en sko här i veckan, min tränare slog på en tappsko (jag själv vet ungefär hur...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: coari
·
Foder & Strö min häst svettas enormt mycket, speciellt nu sommartid när det är varmt, efter en timmes långt ridpass är så gott som hela hästen...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag undrar hur man delar in den växande hästens behov när det gäller foder? Jag håller på att fixar med ett excelprogram för eget behov...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: Bialitt
·
Hästvård Vilket är era hästars favoritgodis? Min häst är tokig i banan! Såg i Ridsport Special att just banan vann ett smaktest som var gjort...
Svar
18
· Visningar
2 009
I
Hästvård Min 12åring föll ihop och dog i sin hage i vintras. Han skulle just sättas igång efter ett par veckors vintervila, men det blev alltså...
Svar
9
· Visningar
2 275
Senast: Moneypenny
·
Hästvård Min häst har opererat bort en tumör i halsen, precis i käkvinkeln. Flugorna är besvärliga på såret, men jag vill inte täcka det helt med...
Svar
7
· Visningar
1 206
Senast: Milene
·
Hästvård Har googlat efter bilder på häst och sårfickor men fick ingen direkt bild på hur en sårficka kan se ut.. Någon som kan hjälpa??
Svar
4
· Visningar
2 406
Senast: bravur68
·
Hästvård Min häst har haft ett envist sår på nosryggen, men efter behandling med Socatil har det nu blivit betydligt bättre. :) Såret vätskar...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Ketrawzc
·
P
Hästvård Har penslat på tjära på min häst hovar för han har tydligen fått röta. Hur länge ska jag hålla på med det ?
Svar
9
· Visningar
2 020
Senast: feel
·
M
Hästvård :confused:Min ena häst kliar sin svans mot stallbyggnaden, hon går på bete men inget syns i avföring eller kryp i svansroten. Nu har hon...
Svar
5
· Visningar
1 719
Senast: diggiloo
·
F
Hästvård Jag och min kompisar har hand om varsin häst (den ena är min, den andra lånar kompisen av min syster) båda var tjocka när vi började...
Svar
1
· Visningar
687
Foder & Strö Min pålle har väldigt känsliga luftvägar och han bildar lätt slem i lungorna. Pga. detta så äter han endast hösilage, vattnat hö...
Svar
11
· Visningar
1 574
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2