Mugg och svullna ben

Sv: Mugg och svullna ben

Hinner inte läsa genom alla inlägg så detta kanske redan har kommit på tal, men har du testat aloevera? Finns i både spray och kräm. Hade de till vårat sto som också hade vita ben med mycket mugg på sommaren. Veterinären testade ALLT!
Och hon blev så dålig att hon triangelmärktes och skulle tas bort när vi blev tipsade om aloe vera och det hjälpte otroligt bra, såren läkte, svullnaden gick ner och efter ett litet tag försvann det helt.

I fall du inte har testat det kan det ju vara värt det kanske.

Vi köpte det av en återförsäljare :)
ska se om jag kan hitta dom.

Okej, finns ju så himla många salvor med Aloe Vera. Tänkte om just den du använde var bätte än de andra.. man vet ju aldrig! :angel:

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 743
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Hästvård Självklart är veterinär redan inkopplat i detta. Jag skulle behöva hjälp att tänka kring vad som är fel med min häst. För att...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: dreampower
·
Hästvård Tog in hästarna precis och möttes av 2 väldigt blodiga och såriga ben på fuxen. Från knä till kronan på båda frambenen är det fullt av...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 055
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2