Värden potatisprotein?

Sv: Värden potatisprotein?

Då jag inte har något ÅF här så köper jag direkt av dem och då kostade fodret över 600kr och frakten resten. Då blir det dyrt...

Du kanske inte är lika känslig som mig mot dammande foder, för mig är det illa nog när det blåser omkring en när man stoppar ner dl måttet och skall ta foder och som sedan bara puffar upp moln när man häller vatten på det eller innan det hinner bli helt blött när man rör om.

Har inte märkt någon häst som tyckt att det är osmakligt alls, alla har slurpat i sig och tyckt det var mums.

Senast ändrad:

*KL*

Kvarnby svarar ang värdena:

Per kg foder
TS 90%
MJ 13.1
SRP 685 gr
Lysin 60.4
Ca 0,4 gr
P 2.1 gr
Mg 0,3 gr
Na 0,1 gr

När jag ska ge ngt som dammar o yr runt så blandar jag först till det vanliga, med lusernhacket och så. Sedan strör jag det dammiga över lusernet för att sedan vattna med stril, vänta en stund och sedan blanda om. Funkar bra.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
784
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 547
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka