Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller? Nån som har koll? Varierar mellan preparat kanske, kan man "välja"?
Du menar dra längs ryggraden? Hon är ganska stel nedåt men inte helt orörlig. Man kan stå bredvid (högt) och trycka ner ryggraden med hjälp av sin egen tyngd, men det sviktar liksom inte utan är ganska stumt.
Hon är inte ULad, vi diskuterade det men det blev aldrig gjort - jag ska be dem göra det också!
Jag har haft ut en duktig ET och hon gjorde nog det mesta av det du beskriver. Hon hittade egentligen ingenting, möjligen att hon var lite tätare i muskulaturen på ena sidan (i sadelläget). Jag tror att det är ett ligament (om det nu inte visar sig vara skelettskada), från början trodde vi ju det var en muskel men då borde det ha läkt ut vid det här laget.
Jag har förstått som att ligament är mycket svårläkta (i princip omöjligt säger min hemmavet. men jag har inte diskuterat det med kliniken så mycket än), men du menar alltså att det kanske går med mer tid?
Hon är helt jämnt musklad och även jämn i bäcken osv. Inga gropar eller andra konstigheter.
Reglerna ändras fortlöpande varför det som hade livstidskarens för några år sen mkt väl kan ha en kort karens idag.
Sen har de flesta veterinärer inte stenkoll på listan.
PL