Sv: Dåliga knän och ridning?
Såg nu att några redan svarat Men men.
Såg nu att några redan svarat Men men.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är just det som är problemet, en del folk har svårt att skilja på människor och djur. Människorna kan utforma sitt liv helt utefter sig själva och be om smärtlindring/lättare arbetsuppgifter osv när de inte orkar.
Djuren kan inte alls tala om på samma vis hur de lider. Och som bla mackan skrivit i tråden så är hästar flyktdjur och en väldigt starkt instinkt hos dem är att utåt visa sig friska för att flocken inte ska stöta bort dem av rädsla att bli sinkade när de behöver komma undan rovdjur.
Därför är vi som djurägare skyldiga att se till att djuren är just smärtfria i den mån vi klarar av att upptäcka smärta. Och vi är skyldiga att ta till de metoder som går, har vi inte råd så får vi ta bort djuren.
Precis.. och det var därför jag i första inlägget bad om ev tips som kunde underlätta för henne. Men nu inser jag att alla inte fungerar likadant i tänkandet. Jag har fått bra tips av mina vänner som jag tänker prova om inte veterinären säger annat.
Den här tråden ger mig inget mer tror jag.. det blir bara hårda ord fram och tillbaka och det hjälper ju inte hästen. Sist men inte minst säger jag bara:
Jag tänker på hästens bästa..det ska gudarna veta.. och jag kommer göra vad som står i min makt för att det ska bli så bra som möjligt..behandling eller avlivning...
Precis.. och det var därför jag i första inlägget bad om ev tips som kunde underlätta för henne. Men nu inser jag att alla inte fungerar likadant i tänkandet. Jag har fått bra tips av mina vänner som jag tänker prova om inte veterinären säger annat.
Den här tråden ger mig inget mer tror jag.. det blir bara hårda ord fram och tillbaka och det hjälper ju inte hästen. Sist men inte minst säger jag bara:
Jag tänker på hästens bästa..det ska gudarna veta.. och jag kommer göra vad som står i min makt för att det ska bli så bra som möjligt..behandling eller avlivning...