Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Har du behandlat detta i 10dagar innan du skrev här med det lilla resultatet så behöver det kollas till så det inte står något snusk innanför. Går det för länge och det står nåt innanför så bör det blir svårt att få bort det. Och nu när det är 20 och där över i gradantal så tillväxer bakterier fort och det är INTE att leka med.
Antingen tar du ut någon veterinär som känner att den klarar av att ta tag i detta annars har du bara klinik att åka till. Jag törs inte ens tänka på vad som händer om ni inte får bukt på detta inom kort.
Jag är den bekanta vännen som skulle komma ut igår å prata å titta på bölden.
Såret ser mycke MYCKE bättre ut FRISKT, INTE infekterat å bölderna har lagt sig markant mycke om man tänker på första gången.
Så det är verkligen på bättringsväg...
Visst ni kommer med jätte bra råd men ni e fan mest hysteriska å inte litar på en utbildad vetrinär....
Å hans allmäntillstånd ja d e en pigg å busig unghäst som lever livet å har inget ont ut av det...
Kunde inte hålla käften längre för ni flesta har ju INTE läst ALLT hon har skrivit utan läs ORDENTLIGT å glo inte bara på bilderna.....
Det verkar vara du som inte läst allt eller läst med fel glasögon. INGENSTANS står det att TS skulle vara en dålig människa, eller ens en dålig hästägare. Att TS skrev tråden tyder på en osäkerhet om behandlande vets strategi är rätt, det är den frågeställningen vi som svarat i tråden utgått ifrån vad jag kan se. Det pinglar ingen liten klocka när så gott som alla i tråden svarat att de skulle ta en second opinion i det här läget?Å jag blir så trött på att läsa hur ni tar hennes som en dålig människa, hon HAR HAFT VETEN UTE Å HON E INTE SNÅL hon går efter va veten ordinera henne att göra. [...]
Kunde inte hålla käften längre för ni flesta har ju INTE läst ALLT hon har skrivit utan läs ORDENTLIGT å glo inte bara på bilderna.....
Som distriktare med bra kompetens på hund o ko kan jag tydligen inte veta något om hästar men jag väljer att uttala mig ändå.
En mjuk svullnad utan hål är ofta ett hygrom dvs vätska utan bakterier, så fort man tar hål på en sådan riskerar man att få in bakterier o få en böld. Bilderna som ts länkat till visar utan tvekan multipla bölder som behöver dräneras ordenligt o eventuellt behöver hästen allmänbehandlad inte minst för att undvika kraftiga ärrbildningar ngt som av bilderna att döma är på väg.
PL
Själv började jag inte med hästar förrän jag var åtta år
PL
haha att du vågar Jag är glad i mina distriktare - dem brukar ha svar på det mesta. Men döm om min förvåning när det bara är kliniker som har kompetent personal här i trådenSom distriktare med bra kompetens på hund o ko kan jag tydligen inte veta något om hästar men jag väljer att uttala mig ändå.
haha att du vågar Jag är glad i mina distriktare - dem brukar ha svar på det mesta. Men döm om min förvåning när det bara är kliniker som har kompetent personal här i tråden
Mitra- Jag tror inte Ts har tagit det beslutet att inte sätta in dränering utan veterinären. Ts frågade däremot veterinären varför som jag kan tolka det utan att ha frågat Ts.
Som distriktare med bra kompetens på hund o ko kan jag tydligen inte veta något om hästar men jag väljer att uttala mig ändå.
En mjuk svullnad utan hål är ofta ett hygrom dvs vätska utan bakterier, så fort man tar hål på en sådan riskerar man att få in bakterier o få en böld. Bilderna som ts länkat till visar utan tvekan multipla bölder som behöver dräneras ordenligt o eventuellt behöver hästen allmänbehandlad inte minst för att undvika kraftiga ärrbildningar ngt som av bilderna att döma är på väg.
PL
Lite OT, har distriktare allmänt inga veterinärer med hästinriktning på sina stationer? När jag ringer efter veterinär ringer jag inte ut samma som till hunden eller korna.