B
black pearl
Sv: Biten i halsen-knölar! OBS läskiga bilder!
Naturligtvis finns det många duktiga distriktare med mycket kompetens i vårt avlånga land. Du tillhör säkert en av dem. Jag ringer alltid till min närbelägna distriktsvet. som jag vet har mycket kunskap på häst, men åker till hästklinik om det är något utöver det vanliga, vilket detta fallet verkar vara. Jag har också varit med om riktigt usla veterinärer som gett märkliga diagnoser, varit hästrädda, nya och osäkra eller liknande (tyvärr några gånger med tragisk följd). Det finns bra och mindre bra yrkesutövare inom alla områden.
Som distriktare med bra kompetens på hund o ko kan jag tydligen inte veta något om hästar men jag väljer att uttala mig ändå.
En mjuk svullnad utan hål är ofta ett hygrom dvs vätska utan bakterier, så fort man tar hål på en sådan riskerar man att få in bakterier o få en böld. Bilderna som ts länkat till visar utan tvekan multipla bölder som behöver dräneras ordenligt o eventuellt behöver hästen allmänbehandlad inte minst för att undvika kraftiga ärrbildningar ngt som av bilderna att döma är på väg.
PL
Naturligtvis finns det många duktiga distriktare med mycket kompetens i vårt avlånga land. Du tillhör säkert en av dem. Jag ringer alltid till min närbelägna distriktsvet. som jag vet har mycket kunskap på häst, men åker till hästklinik om det är något utöver det vanliga, vilket detta fallet verkar vara. Jag har också varit med om riktigt usla veterinärer som gett märkliga diagnoser, varit hästrädda, nya och osäkra eller liknande (tyvärr några gånger med tragisk följd). Det finns bra och mindre bra yrkesutövare inom alla områden.