Krafft Muskel

Sv: Krafft Muskel

Japp, effekt mässigt, precis som det du är inne på. Givetvis parat med en i övrigt passande foderstat.

kontakta närmaste legitimerad foder rådgivare (som inte är förankrad till att sälja ett visst märke), så får du samma respons : )

folk är så snabba att köpa varje reklam och försäljnings aspekt, och det är inte så lätt då man ju själv inte är ngn foderexpert såvida man inte själv är foder rådgivare med utbildning och hästägare samtidigt,vilket gemene man inte är.
Det behöver ju inte handla om att folk köper reklam. Det kan ju vara så enkelt att man vill höja proteinkvoten i hästens foderstat. Då går det inte att använda korn eftersom det har helt andra värden än KP. Det är i alla fall anledningen till att jag fodrat med KP vissa år och soja vissa år. Vilket jag valt beror helt på vad som fattas i foderstaten, alltså grovfodrets värden just det året.

Svarar flera angående namnet Krafft Muskel!

Pratade med en av Kraffts rådgivare och hon sa att folk hade problem med att hålla isär Krafft Pluss Protein och Krafft Protein, både köpare och återförsäljare (inte alla förstås).
Sen passade de tydligen på att förändra produkten lite i samband med namnbytet, som man kan tycka lite vad man vill om!

Fast smartare hade då varit att ge sjutton i att döpa Krafft Pluss Protein till just det. De har bytt namn så många ggr att jag undrar om de gör det bara för att just få folk att köpa exakt samma produkt de tidigare inte ansett sig ha behov av?

Krafft muskel. Jag skrattar fortfarande. eller vrider mina händer : )
[/QUOTE]
Håller med om att det är ett fånigt namn, men namnet spelar ingen stor roll för mig. Det viktiga är innehållet.

Ja så går då mitt favoritfoder Krafft Protein i graven. Det får en ersättare i Krafft Muskel som har en proteinhalt på 380g/kg detta säljs i 15 kg säckar och baseras liksom sin föregångare på potatisprotein.
Frågan är då bara priset. Jag har idag fått 2 olika prisuppgifter i 2 olika affärer. Det ena var mycket bra i sammanhanget men misstänksam som jag är så gick jag vidare till grannen och där angav de priset sisådär 3,30:- mer/kg än i första butiken. Frågan är då är det någon som har någon prisuppgift på fodret? Butik 1 tog 184:-/säck priset i butik 2 minns jag inte riktigt men jag hajade till och det låg en bra bit över 200:- över 230:- också har jag för mig.
Behöver jag nämna att jag köpte den enda säck butik 1 hade + deras sista KP säck :laugh:.

281,- kr igår på Granngården. Jag fick beställa och nästa gång skulle jag också beställa , undrar varför?

Fast smartare hade då varit att ge sjutton i att döpa Krafft Pluss Protein till just det. De har bytt namn så många ggr att jag undrar om de gör det bara för att just få folk att köpa exakt samma produkt de tidigare inte ansett sig ha behov av?

Inte ens killen i kassan hade fattat att Pluss protein inte var samma sak. :crazy:

Du kanske kollade på Krafft PLUSS Protein? DET innehåller soja som huvudingrediens. Det har dock helt andra värden än KP. (KPP = 220 gr SRP/kg, KP = 330 gr SRP/kg)
Du har alldeles rätt, det var nog det jag gjorde.

Krafft muskel. Jag skrattar fortfarande. eller vrider mina händer : )

I den ligan leder nog Krafft Morot. Morot är sjunde ingrediens. Snacka om att få folk att betala dyra pengar för havrepellets med liiite morotsflingor i.

Visst uppskattar dom det, men jag tror de uppskattar vanliga grund lika mycket och då blir kilopriset ett helt annat.

Haha, Krafft Morot? Du skojar? Jag visste inte ens det fanns nåt sånt. Herrejisses...

Nej den har funnits ett tag, men tack och lov säljs det ju faktiskt som just godis, de försöker iallafall inte intala ngn att det är ett foder så att säga : )
sen att man kan köpa 25 kg äkta morötter för 60 kr säcken, får mig att undra hur man ens överväger, men det är ju jag det.

Det behöver ju inte handla om att folk köper reklam. Det kan ju vara så enkelt att man vill höja proteinkvoten i hästens foderstat. Då går det inte att använda korn eftersom det har helt andra värden än KP. Det är i alla fall anledningen till att jag fodrat med KP vissa år och soja vissa år. Vilket jag valt beror helt på vad som fattas i foderstaten, alltså grovfodrets värden just det året.

Fast vore det så att det inte är reklam för att få folk att fatta bättre, om de inte fattat proteinets funktion, utan behöver påminnas med ordet muskel, så är det nog rätt glasklart att det är regelrätt marknadsföring för de olitterära som ev. missat proteinets essens : )

jag ska be foderrådgivaren som för länge sen påpekat att innehållet i princip är likvärdigt med korn, förrutom att det är mer lättsmält, att utveckla svaret. Återkommer runt det!

Fast vore det så att det inte är reklam för att få folk att fatta bättre, om de inte fattat proteinets funktion, utan behöver påminnas med ordet muskel, så är det nog rätt glasklart att det är regelrätt marknadsföring för de olitterära som ev. missat proteinets essens : )

jag ska be foderrådgivaren som för länge sen påpekat att innehållet i princip är likvärdigt med korn, förrutom att det är mer lättsmält, att utveckla svaret. Återkommer runt det!

Hon kanske har en annan åsikt nu.

Ja jag ska kolla! Det är ca 2 år sen så lastgammalt är det inte, men jag ska be denne utveckla svaret!

Gör gärna det, det hade varit intressant att höra!

Den som är intresserad av att lära sig hur man fodrar en häst går inte på den typen av reklam. De okunniga kan säkert luras, men deras problem är ju att de inte velat söka kunskap om foder och utfodning.

Nu har jag varit på kraffts hemsida och läst om muskel. De har tyvärr ökat MJ till 12 istället för 10 som i KP, men kvoten blir 31 nu och var 33 förut så någon stor skillnad är det inte. (Men för mig som har en lättfödd dam som oftast får energiöverskott på enbart hö så är varje MJ av ondo.) Jag önskar att jag fick tag på hö med lågt energiinnehåll, men det verkar hopplöst.

Senast ändrad:

Nej den har funnits ett tag, men tack och lov säljs det ju faktiskt som just godis, de försöker iallafall inte intala ngn att det är ett foder så att säga : )
sen att man kan köpa 25 kg äkta morötter för 60 kr säcken, får mig att undra hur man ens överväger, men det är ju jag det.

Det kan jag förklara för dig och det är att det är betydligt lättare att ta med ett litet ett kilos paket än en säck morötter på tävling mitt i vintern ;) Dessutom blir morötterna dålig betydligt fortare om man inte nu fodrar upp dem snabbt

Precis vad jag menar. Eftersom att morotsinnehållet är pyttelitet tror jag inte att det smakar godare för hästen än vanliga pellets.

Den som är intresserad av att lära sig hur man fodrar en häst går inte på den typen av reklam. De okunniga kan säkert luras, men deras problem är ju att de inte velat söka kunskap om foder och utfodning.

Nej det kan jag hålla med om, men flertalet hästägare är inte intresserade eller förstår nyttan av sån kunskap, till den graden utan de faller för marknadsföring. Ju dyrare desto bättre tycks många tro dessvärre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Ridskoleryttare
  • Vilka mineralfoder finns det?
Tillbaka