Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Trots ett helt liv med häst både privat och yrke så har jag aldrig kommit i närkontakt med hovböld.. Nu skulle jag vilja veta hur...
Svar
12
· Visningar
5 070
T
Hästvård Vi har ett stall med 4 hästar och en börja klia sig i april/ maj nu har hon ingen man o svans kvar. Fast nu har stoet som hon går med i...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: Gravinda
·
J
Foder & Strö Hej hopp alla bukare! Jag har en äldre häst (23år) Som jag tänkte börja ge kraftfoder till... Det är nämligen så att jag precis...
Svar
15
· Visningar
7 580
Senast: Shaggy
·
G
Hästvård Jag är medryttare till en fjordvalack på 20 år och igår när jag kom ut till stallet så upptäckte jag att han var svullen på vänster fram...
Svar
2
· Visningar
2 592
Senast: axel
·
Foder & Strö Hur länge ska man vänta innan man kan ge från årets hösilage? Det plastades runt midsommar.
Svar
3
· Visningar
872
Senast: SaraXX
·
T
Hästvård Ska köpa häst och har vart o kollat på en häst som fastnade i mitt hjärta, han var bara väldigt överviktig. Nån som vet hur de är att...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: ponnyhallon
·
Hästvård Pållen har varit fantastisk, arbetsvillig, glad och framåt! Lättlärd och fokuserad och snäll snäll! Vilade en 7 veckors period i vintras...
Svar
10
· Visningar
2 240
Senast: Stallwest
·
V
Hästvård När mitt sto går så knäpper det om ett av hennes bakben. När hon stått still och ska börja gå så lyfter hon det extra högt upp. Sen vill...
2
Svar
35
· Visningar
5 837
Senast: Ginne
·
Hästvård Hästen började markera förra torsdagen, inte halt, men inte helt ren heller. Ingen värme i benet/hoven och på bra humör. Har nu...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 408
Senast: Vita_N_6520
·
Foder & Strö Tänkte att jag skulle göra en fräsch tråd om fodret pavo! :D Jag är intresserad av att byta till detta foder då jag hela tiden hör så...
2
Svar
27
· Visningar
2 930
Hästvård Hejsan! Jag tänkte klippa min häst innom de närmsta dagarna för hon har fått så lång päls så hon blir jättesvettig av bara ett lugnt...
Svar
12
· Visningar
1 694
Senast: Bubbaz
·
Hästvård Hej alla! Det verkar som min stjärna åkt på denna skojiga åkomma (någon tyckte väl att matte hade lite för roligt på fritiden)...
Svar
13
· Visningar
8 068
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Nu kommer säkert många sucka och stöna men låt gå...jag är glad amatör och tacksam för all info/råd jag kan få :) I vårt stall har...
Svar
1
· Visningar
904
K
Foder & Strö Har ett fullblod som är svår att få i riktigt fin form. Revbenen syns lite för mycket fastän han har en rejäl "kagge". Försöker jobba så...
Svar
15
· Visningar
4 463
Senast: Madick
·
Hästvård *HJÄLP!* Jag har en islandshäst, igår när jag skulle ta in och göra i ordning honom inför träningen såg jag att han hade en "bulla"...
Svar
7
· Visningar
2 385
Senast: MinAthos
·
Hästvård Köpte min häst i mars och hade veterinären ute i maj någon gång pga. ögininfektion och jag lät honom då kolla över hennes...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Behöver lite tips på hur få fölet att dia, han föddes inatt och hade smitit in till grannhagen så jag fick mota över till mamma igen det...
2
Svar
39
· Visningar
6 639
H
Hästvård Hej! Jag har en fux som jag kommer att ställa ut, men han har har lite småsår här och var. Vet någon vad man kan använda som...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: Hoofproof
·
Hästvård Måste få fråga er duktiga bukare en sak. Pållan kom in med dessa "trevliga" hålen i bakhoven idag. Vad ska jag göra? Det blöder inte...
Svar
12
· Visningar
2 423
Senast: Lindsen
·
M
Hästvård Ja, som rubriken säger så är detta ett forum för ALLA insektsmedel. Helst köpta. Ge respons på dom så man slipper köpa hem massa skit...
2
Svar
24
· Visningar
3 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat