Apropå tvätt av snopp

Sv: Apropå tvätt av snopp

Jag försöker göra rent minst en gång i månaden. Min valack blir väldigt smutsig där fort, han lyckas även få in gräs, hö och spån där:cool: Hur han gör vet jag inte:D
Men han tycker det är jätteskönt faktiskt. Har en hink ljummet vatten och en tvättlapp (ibland utspädd mild tvål) tvättar i skapet. Själva snoppen tvättar jag av senare, oftast efter tex. ridpasset då han blir väldigt avslappnad och den ramlar ut:p
Det luktar illa om jag inte gör det, och jag måste säga att 1-2ggr/år låter väldigt sällan?:eek:
Förra valacken behövde också rengöras väldigt ofta, trodde nog att de flesta valacker behövde rengöring såpass ofta?:p

Sv: Apropå tvätt av snopp

Jag stoppar in fingrarna i skapet och petar ut smegman, detta tycker hästen är så skönt att han sedan låter snoppen hänga ut men där får man vara ytterst försiktig så att man inte "skrämmer" in den igen. Min valacks snopp blir sällan skitig men kan vara fjällig, han blir däremot väldigt smeggig i skapet.

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt hur jag skulle få till en bra rubrik som beskriver problemet, och om den ska ligga här under hästvård (annars får...
2
Svar
22
· Visningar
3 714
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka