Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en shettis på tre år och hon går på begränsat bete tillsammans med min arab. De är precis lagom nu, den store har lätt för att lägga...
Svar
15
· Visningar
2 394
Senast: Armani__
·
Hästvård Tycker ni att detta ser ut som en "fångnacke"? Hästen i fråga har aldrig haft fång, men nacken är ju väldigt grov. Dock har han mer...
2
Svar
32
· Visningar
3 808
Hästvård Nu är vi helt rådvilla, stallets stjärna orkar inte med ett enkelt motionspass. Hon var i tävlingsform för ca 2 månader sedan, kändes...
Svar
6
· Visningar
1 591
Senast: Holger
·
Hästvård Fick ett tips från en kollega om en bok som handlar om djurskyddslagen. Själv hatar jag att läsa böcker, i så fall första sidan och...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
20 264
Senast: heidi maria
·
Foder & Strö Hej, jag sitter här och klurar på utfodringen över vintern, det blir första vintern vi har hästarna hemma så måste hitta lite...
Svar
17
· Visningar
1 683
Senast: IdaaaSun
·
Hästvård Mitt sto har problem med ena ögat, jag tror det är pga flugorna. Det har svullnat upp succesivt & igår var det lite gulaktigt var, så...
2
Svar
22
· Visningar
3 956
Senast: mackan
·
Hästvård hej igår när jag kom ut i hagen kom grannen fram och berättade att hon tyckt att ena pållen såg halt ut,att han släpade höger bak efter...
Svar
4
· Visningar
839
Hästvård Syrran som frågar och jag har endast en 7 år gammal räkning, antar priserna stigit. För 7 år sen kostade det detta: Botulism: 250:-...
Svar
12
· Visningar
2 673
Senast: moorlands totilas
·
E
Hästvård När ska man egentligen använda linement? Vilka linement ska man använda? :confused:
Svar
3
· Visningar
869
Senast: enlitentjej
·
M
Foder & Strö Funderar på att börja ge min häst multivintaminer då jag råkade köpa ett krafftfoder som hade utgånget datum, orkar inte tjaffsa med dom...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård hejsan..jag har en fjording hemma..o jag kan inte få stubbmanen jämn..nån som har ngt bra tips på hur man ska klippa för att få den...
2
Svar
38
· Visningar
7 325
Senast: GotAsecret
·
A
Hästvård Min häst har i prinsip aldrig kissat ute vid ridning, han väntar alltid tills han får gå in. Men dom senaste dagarna har han kissat fyra...
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: Boj
·
J
Hästvård Älgloppor - tips som håller dem borta Hittade ingen tråd så jag skapar en ny. Har även ni problem med älgloppor :mad: . Dom finns i...
2
Svar
32
· Visningar
15 893
Senast: horsefriend
·
N
Hästvård I tisdags skadade min häst sig allvarligt. Skrapade upp båda knäna väldigt djupt. Samma kväll fick hon pencillin av veterinären och...
2
Svar
25
· Visningar
5 127
Senast: annie_
·
M
Hästvård Hej! Jag har nyligen skott mitt Engelska fullblod för första gången. Hovslagaren verkade kunnig och duktig och sa att hon hade väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: axel
·
R
Hästvård Har fått en pålle med (troligtvis) hovböld som resulterat i en spricka vid ballen där det vätskar sig. Han var halt ett par dagar med...
Svar
18
· Visningar
11 004
Senast: Rutsie
·
M
Hästvård Någon här som har en häst / erfarenheter av hästar som skakar med huvudet vid ridning eller övr. hantering? Mitt problem; Min häst är...
Svar
10
· Visningar
2 172
Senast: Merca
·
Y
Hästvård Hej, har lånat ut min ponny och fick nyss ett skrämmande samtal idag. Idag har dom varit ute och skrittat med hästarna och helt...
Svar
11
· Visningar
2 355
Senast: _yest
·
Hästvård Som rubriken lyder, ska man slänga på ett tunt innetäcke under nätterna på en häst som står på boxvila? Hon står intill en dörr som nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 589
Senast: MinAthos
·
Hästvård Jag läste i något nummer av Hästfocus att Corsodyl skulle fungera bra mot mugg. Är det någon som har provat? Borde det inte svida ganska...
Svar
11
· Visningar
3 852
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈