Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Kan hästar ha öronskabb? Hur behandlar man det isåfall & hur vet man att det är det? Om det nu inte är öronskabb min häst har, det...
Svar
4
· Visningar
2 613
Senast: puckoo
·
Foder & Strö Jag har ju haft hästar omkring mig sedan barnsben och de flesta har gladeligen stoppat i sig det människan har bestämt att de ska äta...
Svar
9
· Visningar
1 336
Hästvård hästen stod med jättesvullet knä på ena fram för någon vecka sen när han kom in från hagen- letade som en dåre men hittade ingen såryta...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Jois
·
C
Hästvård Jag har ett sto, som aldrig har haft föl och är 19 år, nu har hennes ena juver/spene/bröst (vet inte vad jag ska kalla det :angel: )...
Svar
12
· Visningar
4 903
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Sa var det dags for hopriser. Ja per kilo alltsa. Min hobonde (den vanliga) har olika priser pa vad for storlek det ar. Smabalar...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Spenderade del av weekend med vinterho och hade hjalp av min karesta. Som klagade pa att balarna var for tunga (LOL). Han bor i annan... 2
Svar
32
· Visningar
2 674
Senast: fragansia
·
N
Hästvård Hur går man till vägar om man vill ta bort sin häst på Kolmården?
Svar
11
· Visningar
4 473
Senast: mackan
·
Hästvård Det handar om min medryttarhäst som fått "muskelkramper" i rygg och kors och "tappar" frambenen så hon nästan ramlar. Detta har hänt två...
Svar
2
· Visningar
1 856
Senast: Lillflizen
·
E
Hästvård lite bakgrundsinfo: Jag körde min häst med vagn i somras när hon ryckte till och ville inte trava mer, sen ville hon inte riktigt gå...
Svar
7
· Visningar
1 390
Senast: Ghana
·
Hästvård I början av maj drog vi pållan till klinik då vi inte upplevde henne fräsch i gångarterna. Jag kunde inte sätta fingret på vad det var...
Svar
13
· Visningar
1 464
Senast: Qosack
·
Hästvård Har en otroligt pigg och fräsch 26-årig varmblods vallack. Men idag när jag tog in honom från hagen så gick han på sidan mot mig och...
Svar
7
· Visningar
4 045
Senast: tabxtra
·
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga min tråd, men antar att här blir bäst.. Min pålle lyckade dra av sig en baksko under ridturen idag...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: Janey
·
A
Hästvård Hej Jag har en 25 årig welshponny på bete hos en granne på andra sidan byn. Deras småtjejer har tillåtelse att pyssla och rida honom...
Svar
16
· Visningar
2 210
Senast: anni0001
·
Foder & Strö Hade en diskussion med höbonden idag beträffande det bärgade höet. Analysvärdena blev energi: 6 MJ/kg, protein: 25 g/kg. Jag tycker...
Svar
12
· Visningar
1 698
Senast: Litenvit
·
Hästvård Min dotters ponny blöder ur tandköttet nedre främre tänderna. Det ser rejält irriterat ut men han verkar inte besväras av det. Han äter...
Svar
8
· Visningar
2 522
Senast: Snowball
·
Hästvård Lite nyfiken mest, min erfarenhet av laserbehandling på häst är milt sagt begränsad ;) Men vad är det som så att säga skiljer laser...
Svar
16
· Visningar
3 107
Hästvård Har en shettis på tre år och hon går på begränsat bete tillsammans med min arab. De är precis lagom nu, den store har lätt för att lägga...
Svar
15
· Visningar
2 395
Senast: Armani__
·
Hästvård Tycker ni att detta ser ut som en "fångnacke"? Hästen i fråga har aldrig haft fång, men nacken är ju väldigt grov. Dock har han mer... 2
Svar
32
· Visningar
3 808
Hästvård Nu är vi helt rådvilla, stallets stjärna orkar inte med ett enkelt motionspass. Hon var i tävlingsform för ca 2 månader sedan, kändes...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: Holger
·
Hästvård Fick ett tips från en kollega om en bok som handlar om djurskyddslagen. Själv hatar jag att läsa böcker, i så fall första sidan och... 8 9 10
Svar
195
· Visningar
20 265
Senast: heidi maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka