M
Mjukglassen
Sv: Djurskyddslag för vem?
Jaa det kan man ju säga att vi har, tyvärr. Vi har ju dessutom bara två hobbyhästar hemma. Det roliga med just det ni pratar om dålig luft, min Cob hade varit inne på klinik innan jag köpte honom pga kroniska problem med luftrören, och skulle ha blötlagt vatten/hösilage, och väldigt viktigt med bra luft i stallet. Sedan han kom till oss för åtta år sedan har han inte haft problem en enda gång, är som vilken annan häst som helst. Det tyder ju bara på att TROTS det är tre cm för lågt så är luften väldigt bra. Men som sagt what to do?
Låter som du träffat en nitisk liten varelse 3 cm är inget jag personligen skullle bråkat om, så länge hästarna får plats utan problem.
Reglerna om takhöjd handlar om att få till en tillräckligt luftvolym inne i byggnaden. Hästar är som vi alla vet känslia för dålig luft, de får lätt problem med luftvägarna.
Tror jag pratat om det tidigare i tråden.
Är det ingen stor verksamhet eller under fem hästar brukar man inte bry sig om så små avvikelser.
Även om det är en större anläggning hade man nog många gånger valt att bortse från det, åtminstone jag själv.
Mår djuren väl och miljön är välskött och anpassad efter individerna är det bra djurhållning, oavsett om taket är 2,17 cm eller 2,20 cm.
Får väl hoppas det reder ut sig, att höja tak är inte gratis.
Jaa det kan man ju säga att vi har, tyvärr. Vi har ju dessutom bara två hobbyhästar hemma. Det roliga med just det ni pratar om dålig luft, min Cob hade varit inne på klinik innan jag köpte honom pga kroniska problem med luftrören, och skulle ha blötlagt vatten/hösilage, och väldigt viktigt med bra luft i stallet. Sedan han kom till oss för åtta år sedan har han inte haft problem en enda gång, är som vilken annan häst som helst. Det tyder ju bara på att TROTS det är tre cm för lågt så är luften väldigt bra. Men som sagt what to do?