Bilköp och hundbur

TantAgda

Trådstartare
Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur?
Behöver en dubbelbur för mellanstora hundar.

Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur?
Behöver en dubbelbur för mellanstora hundar.
Har också kikat på en sådan, men bakluckan känns hemskt liten, får man plats med två mellanstora i den? Tror att man får måttbeställa bur till den bilen. (Tror min lilla Clio Sport tourer har liknande utrymme och hade inte fått plats med två burar i den, har en stor bur i dagsläget i bakluckan där dom i nödfall kan klämma ihop sig och en bur i baksätet.)

Har inte själv xc40, men vet en annan springerägare som har en MIM-dubbelbur. Hon hade xc60 innan men har flyttat över buren i nya bilen. Har inte inspekterat närmare utan noterade bara att det var samma bur när hon hade bakluckan öppen.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
972
Senast: ufot
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 297
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
99

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hypotyreos
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?