Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kalvarna får inte heller antikroppar genom moderkakan. Det e därför jag blev så förvånad att det var så stor skillnad på kalvar och föl.
Därav vikten att få upp dem så fort som möjligt så att de kan börja dia...
Nu är det ju inte JAG som hittat på detta med tiden jag skrev utan jag återkopplar till vad vet. talat om när jag har varit med. Sen om de har fel så får det ju stå för dem, men jag tror att de talar utifrån sina erfarenheter och tror på det. Alla veterinärer har ju olika erfarenheter och kunskaper inom de flesta områden.
Du borde nog allt skaka fram en bra källa till dina påstående.
Råmjölken försvinner mellan 30-60 minuter efter fölning har de inte fått i sig tillräcklig mängd där så behöver de flesta hjälp och det är snabbt.
Varför kan ni inte läsa ordentligt innan ni hoppar på folk för vad man säger? Det är inte första gången som ni där ute inte kan sära på från var påstående, fakta, argumentet kommer från.
Jag är mycket förvånad om flera veterinärer har sagt att råmjölken försvinner helt efter 60 min. Kan det ha blivit något missförstånd?