Verm-X naturlig avmaskning

Sv: Verm-X naturlig avmaskning

Inehållsförteckning till Verm-x. Alliun sativum ( vitlök) Ulmus fulva (rödalmsbark) mentha piperita (pepparmint) Tymus vulgaris (timjan) Galium aperine (Snärjmåra) Cinnamomum zelandicum (Kanel)Echinacea augustifolia ( Röd solhatt) Picrasma excelsa (Kvassia) Capsicum minimum (Cayennepeppar) Urtica diocia ( Brännässla Foeniculum vulgare ( fänkål)

Jag har använt mig av detta både på häst hund katt och mig själv.. fördelen är att djuren och jag håller oss parasitfria... med de avmaskningsmedel som finns idag så skadar dom tarmfloran och man ökar riskerna för fång mm...

Har lagt av totalt med kemiska preparat på mina djur och deras hälsotillstånd är på topp... Tex rödalms barken... gissa vad hästen väjler som avmaskning i det fria?? jo just barken och hur många har det i sina hagar idag? för få tyvärr...

Och parasitfria djur ger parasitfria marker som är naturliga utan massa kemikalier som sakta tar död på den fauna som finns där.... Keep it natrual

Jag har använt mig av detta både på häst hund katt och mig själv.. fördelen är att djuren och jag håller oss parasitfria...

Inte visste jag att vi behövde avmaska oss själva.:D Törs knappast fråga vad du äter för att dra på dig så mycket mask att du behöver avmaskas...

och man ökar riskerna för fång mm...

Har aldrig hört talas om att risken för fång ökar om man ger avmaskningsmedel. Har du någon källa för det påståendet?

Det bästa naturliga är ju att hålla markerna rena. Har man för små marker, MOCKA! Utan larver att plocka i sig blir det ingen smitta till hästarna.

Hej!

Ett medel med både vitlök (giftigt för hästar!) och cayennepeppar (capsicum = doping för hästar) och detta är naturligt och bra för hästen??

Tror jag håller mej till medel som inte finns på dopinglistan, eller där jag iaf VET att hästen är dopad..

/Lavinia, chockad över folks vilja att tro..

Använder inte örter/naturläkemedel på mig själv....varför skulle jag utsätta min häst för det....

Första inlägget och du börjar direkt med att putta upp en gammal tråd
för att skriva saker som låter som reklam? Jahapp.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 929
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 871
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 905
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II