Sv: Verm-X naturlig avmaskning
Kl. Att rena hästens kropp och avmaska från parasiter och boostra hästen och göra den mer motståndskraftig. Det har vi provat både med veterinärmedecin och med alternativ behandling.
Om man vill fråga och berätta på trådar ex här på Bukefalos och intressera sig för folks personliga erfarenheter så står det en fritt att göra det att be om folks egna erfarenheter oavsett om det gäller naturmedel eller sadlar eller hästraser ex.
Vill man ha ex. på vetenskapliga studier ex. på en annan tråd så är det också ok. Det får folk avgöra själva. Man kan använda båda och va öppen för fler möjligheter.
Det finns vårdteam i olika länder ex England, Australien, USA, Frankrike, Norge,Tyskland, Indien och Kina mfl som arbetar med vad som i dagsläget i Sverige inte går under försäkringskassan tex. Dock finns en del av det att finna även i Sverige både inom alternativ behandlingar, hälsohem och inom privat vård.
En del av alternativ behandlingarna hamnar också inom den offentliga vården i Sverige så småningom jag har nämnt ex. tidigare på annan tråd akupunktur som ex.
Det har också kommit ex. super greens tabletter nu på apoteket som ett annat ex. Super greens är ett booster medel som heter duga. Vi använder det min man och jag sen ett tag och tycker det är suveränt som ex. I super greens finns ex alfa alfa.
För häst har jag då på veterinärinrådan gett tex Alfa alfa homeopatiskt och eller vanligt alfa alfa pulver som booster efter parasitproblem efter en avmaskning eller efter en "avparatisering" av parasit från fästing.
För häst bör man nog kolla upp angående dosering noga och angående alfa alfa. Bäst att kolla med ex en terapeut på häst då i så fall.
(Alfa alfa är har jag fattat det som är luzern. Det finns väl olika luzern också. Alla hästar bör nog inte få luzern tex.)
Angående Dr Hulda Clark har jag då misstagigt mig så till vida att jag trodde hon var en forskare inom vetenskapen som den klassas i dag. Så är det då inte däremot arbetar hon alternativt med just rening av kroppen från parasiter. Den skrift som togs fram tidigare på tråden står fritt för var och en att tolka det finns annan info ex. på Dr Clarks informations center som beskriver hur man kan testa sig för att se om man har parasiter tex. man kan också testa sitt dricksvatten tex.
Det finns säkert andra som har bra ex på hur man kan göra detta. Detta är ett ex. Jag nämnde tidigare att man kan ta vanliga avmaskningsmedel också för människa tex. Jag vet några bekanta som gör det tex. Angående parasiter. Jag har också nämnt förut att jag provat som komplement och använt örter och homeopatisk medecin för att boostra och rensa ytterligare från parasiter från fästing tex då angående häst mfl. husdjur.