Verm-X naturlig avmaskning

Sv: Verm-X naturlig avmaskning

Du tar upp och insuinerar ex saker varför tar du upp tex Strasser här tex menar du att jag använt det eller ? Det har jag inte tex.

Tråden handlar om ett naturmedel men folk orkar inte skriva mer om det. Det blir för hetsigt.

Om folk har haft en dålig erfarenhet kan dom ju skriva det inte utgå ifrån att saker inte funkar som dom inte ens har provat.

Jag har inte tid att skriva och läsa mer på tråden därför PM.

Jag har inte insinuerat något alls, har bara konstaterat att det är så på flera håll. Detta skriver jag i egenskap av användare.

Som moderator kommer jag att plocka bort dina vidare inlägg, där du uppmanar folk att PM:a.

Det var du som refererade till en ren scharlatan o kvacksalvare, där tycker jag inte man kan kräva så hög acceptans!
PL

Folk tolkar detta olika. Att det skrivs skit om henne på nätet är tråkigt.
Vad det sen beror på där får man tänka lite vidare.. Lagarna i vissa länder är olika i tex Usa är folk pigga på att dra folk till rätten så hon har nog drabbats av det och fått ändra sin verksamhet efter det. Tyvörr får hon inte gå ut med sina resultat på nätet bla,

Vi är som sagt flera som provat hennes produkt eller liknande. Blev faktiskt förvånad av allt jag hittat på nätet om henne. Men se på vad som hände ex Mona Sahlin så ska man kanske inte bli förvånad...Mona har ju gått vidare.. Det gör Dr Clarke också...

Att döma någon när man inte läst tex hennes bok och hört mera av folk som funnit hennes produkter bra det är synd tycker jag. Hon är tyvärr inte ensam om att bli drabbad så här det handlar om pengar i ett land med så mycket valmöjligheter som man säger sig ha i ex Usa är detta särskilt intressant kanske att det handlar om pengar mest tror jag att en del skriver ner andra för pengar kan hända. Vi får väl se vad som händer sen.

Senast ändrad av en moderator:

Andra kan ju tolka det så att du menade mig eller hur. PM är bra om man inte hinner följa hela tråden. Thats all.

Om man tittar vem svaret riktas till, ser man att den var till PL.

Lagarna i vissa länder är olika i tex Usa är folk pigga på att dra folk till rätten så hon har nog drabbats av det och fått ändra sin verksamhet efter det. Tyvörr får hon inte gå ut med sina resultat på nätet bla,

Att döma någon när man inte läst tex hennes bok och hört mera av folk som funnit hennes produkter bra det är synd tycker jag. Hon är tyvärr inte ensam om att bli drabbad så här det handlar om pengar i ett land med så mycket valmöjligheter som man säger sig ha i ex Usa är detta särskilt intressant kanske att det handlar om pengar mest tror jag att en del skriver ner andra för pengar kan hända. Vi får väl se vad som händer sen.

Visst är det så att pengar styr mycket, kanske det mesta på olika sätt, rättsväsendet i USA är säkert inte ett undantag från detta.
Men det är nog trots så att detta inte handlar om pengar på det sätt som du menar här. Jag kan inte tänka mig att pengar är anledningen till att hon inte får gå ut med sina resultat på nätet tex. Det beror nog snarare på att man inte får påstå vad som helst och att man inte får gå ut med resultat som inte är baserade på vetenskaplig forskning.

Men du menar kanske att detsamma gäller även för de veterinärer som ej får utöva homeopati? Skulle det också vara pengar som styr det? Jag tycker att artikeln som är länkad tidigare i tråden beskriver ganska bra vad det handlar om. Du kanske ska läsa den för att få lite andra tankar kring ditt resonemang.

Grejen längst ner tillägget på den artikeln det allra sista var lite hårt skriven .Hela grejen är ju lite hetsig. Journalism bör beskriva från båda håll.

Angående en sån här skrift bör det alltså finnas källor från båda håll. Så det bör alltså vara med i artikeln intervju el dylikt med folk som säger sig haft bra resultat. också. Samt kan man ha motsatsen med också då med en intervu tex. Sen har folk fått en bild av vad det handlar om. Man bör låta aktuell person få uttala sig eller förklara. Det blir lite hetsjakt annars. Det blir inte opartiskt annars.

På universitet förr i alla fall bör vara så nu med så fick man lära sig att alltid ha källor från från båda läger så att säga. Annars är man ju partisk.

Den nedre delen är här inte sådan utan man skulle haft några intervjuer med folk då som anser sig haft bra resultat. Då visar man journalism och intresse mm. Detta är mer hetsjakt inte journalism.

Dom saker som jag skrivit om tex fästing avparatisering mm är i alla fall min erfarenhet och jag har hört om andra som har haft bra reultat av att avparatisera sig och sina djur samt att ha ett bra pH. Det finns också avmaskningsmedel för människa tex. Vi gör det ju för att hålla oss friskare . Vi avmaskar ju våra djur och vill skydda dem och våra marker. Här säljs örter för rensning boosters mm samt också skolmedecisk avmaskningsmedel för människa och för djur på apotek/pharmaci bla. Men nu kan jag inte skriva mera på ett tag hoppas jag förklarat tillräckligt nu.

Att sköta marker träckprov och mockning etc är ju så klart det som är grunden. Om djuren kan dessutom ha hagar med olika örter kan det stödja dem vidare det är ju troligen då en fördel om markerna inte är utarmade mm.

Kanske det finns mer info eller erfarenhet angående om medlet TS började skriva om tex. Det om granris, asp mm lät intressant tex kanske har nån annan en faktisk egen erfarenhet av det om det hjälpt ??

Men alltså.. det är en viss skillnad på "folks erfarenhet" och vetenskapliga studier. Människor kan ha hur fina erfarenheter som helst - det säger ändå nada om den örten eller vad det nu är som man hävdar har en viss effekt. Det är inte en slump att det krävs kliniska studier för att få igenom ett läkemedel eller att en vetenskaplig studie genomgår kritisk granskning av flera andra vetenskapsmän innan publicering.

Det är milsvid skillnad på kunskap och "erfarenheter". Och uppfyller man inte kraven som ställs på kunskap - ja, då har man heller ingen rätt att få sitt ärende att bli taget på allvar. De båda sidorna, som du tycker borde finnas med, väger inte lika tungt och kan inte jämföras.

Kanske det finns mer info eller erfarenhet angående om medlet TS började skriva om tex. Det om granris, asp mm lät intressant tex kanske har nån annan en faktisk egen erfarenhet av det om det hjälpt ??

PL har redan hänvisat till en studie på aspbark - i vilken någon positiv effekt inte kunde påvisas.

Jag förstår inte någonting av vad du svarar mig över huvudtaget.
Det var visserligen inte igår jag läste på universitetet men då fick vi lära oss att granska kritiskt. Vi fick också lära oss att det ställs stora krav på en vetenskaplig undersökning för att den ska få publiceras.
Jag håller helt med MorvanMorr som har svarat strax före mig.

Vilken hemsida menar du skulle peka på ngn seriöst om Hulda Clark? Jag hittar bara en massa dravel o försäljning. Har hon gjort någon seriös forskning sen sin Ph D 1958?
Själv verkar du ha tagit efter men enn väldigt luddig uppfattning om var som är parasiter, dravel som fästingparasiter! Fästingen är en parasit o kan sprida ett antal infektionssjukdomar maen vad i hela h:e är fästingparasiter?
PL

Kl. Att rena hästens kropp och avmaska från parasiter och boostra hästen och göra den mer motståndskraftig. Det har vi provat både med veterinärmedecin och med alternativ behandling.

Om man vill fråga och berätta på trådar ex här på Bukefalos och intressera sig för folks personliga erfarenheter så står det en fritt att göra det att be om folks egna erfarenheter oavsett om det gäller naturmedel eller sadlar eller hästraser ex.

Vill man ha ex. på vetenskapliga studier ex. på en annan tråd så är det också ok. Det får folk avgöra själva. Man kan använda båda och va öppen för fler möjligheter.

Det finns vårdteam i olika länder ex England, Australien, USA, Frankrike, Norge,Tyskland, Indien och Kina mfl som arbetar med vad som i dagsläget i Sverige inte går under försäkringskassan tex. Dock finns en del av det att finna även i Sverige både inom alternativ behandlingar, hälsohem och inom privat vård.

En del av alternativ behandlingarna hamnar också inom den offentliga vården i Sverige så småningom jag har nämnt ex. tidigare på annan tråd akupunktur som ex.

Det har också kommit ex. super greens tabletter nu på apoteket som ett annat ex. Super greens är ett booster medel som heter duga. Vi använder det min man och jag sen ett tag och tycker det är suveränt som ex. I super greens finns ex alfa alfa.

För häst har jag då på veterinärinrådan gett tex Alfa alfa homeopatiskt och eller vanligt alfa alfa pulver som booster efter parasitproblem efter en avmaskning eller efter en "avparatisering" av parasit från fästing.

För häst bör man nog kolla upp angående dosering noga och angående alfa alfa. Bäst att kolla med ex en terapeut på häst då i så fall.

(Alfa alfa är har jag fattat det som är luzern. Det finns väl olika luzern också. Alla hästar bör nog inte få luzern tex.)

Angående Dr Hulda Clark har jag då misstagigt mig så till vida att jag trodde hon var en forskare inom vetenskapen som den klassas i dag. Så är det då inte däremot arbetar hon alternativt med just rening av kroppen från parasiter. Den skrift som togs fram tidigare på tråden står fritt för var och en att tolka det finns annan info ex. på Dr Clarks informations center som beskriver hur man kan testa sig för att se om man har parasiter tex. man kan också testa sitt dricksvatten tex.

Det finns säkert andra som har bra ex på hur man kan göra detta. Detta är ett ex. Jag nämnde tidigare att man kan ta vanliga avmaskningsmedel också för människa tex. Jag vet några bekanta som gör det tex. Angående parasiter. Jag har också nämnt förut att jag provat som komplement och använt örter och homeopatisk medecin för att boostra och rensa ytterligare från parasiter från fästing tex då angående häst mfl. husdjur.

För den som är intresserad av olika alternativ behandlingar på djur eller människor så gäller det att hitta folk kunnigt inom repsektive område. Om man vill behandla tex. sin häst så finns flera olika terapeuter som arbetar med just häst som använder alternativa behandlingar. Det är då bra att man anlitar någon ex. inom ex örtterapi / naturterapi som vet hur man hanterar ett medel hur det ska doseras och hur länge det ska tas etc.

Vi har själva varit innackorderade på några olika stall och bla då hittat flera bra personer som vi anlitat och använt inom alternativbehandlingar.

Varför har vi överhuvudtaget gjort det ? Jo det har hänt oss att det har behövts båda helt enkelt både alternativ behandling och vanlig veterinärbehandling. Att det dessutom funnits mycket bra folk inom alternativ behandling just på häst har vi haft tur med. Det har ju inte alltid heller kännts nödvändigt att anlita veterinär för varje enskild sak.

Nu har vi ju dock veterinär mest där vi bor nu men det är ju för att dom vidare utbildat sig och kan både veterinärmedecin och en del olika alternativ behandlingar ex bla. akupunktur och örtterapi mfl.

Vi har bla tidigare i Sverige provat och anlitat tex. hästkinesiolog och tyckt att det var bra vi har förövrigt i andra sammanhang också testat bla. hästkiropraktor och hästmassör mfl. som också varit bra för oss dom gångerna apropå alternativ behandling för häst.

Att också ha bra hagmiljö ingår ju också i detta bra sund miljö och bra sund kropp för hästen.

Att ha en miljö i kroppen som är mer motståndskraftig mot mask och andra parasiter var TS inne på från början. Det är lite av det jag provat då med nämnda metoder.
För att återgå till naturlig avmaskning så vore det kul att höra mer om det.

,
För häst har jag då på veterinärinrådan gett tex Alfa alfa homeopatiskt .

Homeopatisk lusern? Intressant. Hurdan spädning är det? Vad kostar det? Undrar om man kan köpa homeopatisk timotej också? HH

det finns inget homeopatmedel som heter så... däremot finns alfalfa. http://www.abchomeopathy.com/r.php/Alfa
20g av D30 potens kostar ca 70 kr. men att ta vanliga opotenserade tabletter/örttilskott med lusern låter oekonomisk, när man kan köpa en hel säck för 150 kr.

homeopati fungerar btw. det har jag sett väldigt många ggr med mina egna ögon. min häst räddades från förlamning och död pga ehv-1 av det homeopatiske medlet conium. det gjorde även 150 hästar på nasjonala stuteriet i jordanien. tyvärr hann tre dö innan behandling med conium sattes in. såå... vare sig det är vetenskapligt bevisat eller ej, så fungerar det. vilket jag och många andra är evigt tacksam för..

det finns inget homeopatmedel som heter så... däremot finns alfalfa. http://www.abchomeopathy.com/r.php/Alfa
20g av D30 potens kostar ca 70 kr. men att ta vanliga opotenserade tabletter/örttilskott med lusern låter oekonomisk, när man kan köpa en hel säck för 150 kr.

Jag har läst länken lite hastigt, har egentligen inte tid.
Vad är det egentligen, tabletter av utspädd lusern som entligt den är avsedd för människor? Det verkar lite konstigt. Dessutom hittar jag inté vad det egentligen innehåller.

Senast ändrad:

Om man vill fråga och berätta på trådar ex här på Bukefalos och intressera sig för folks personliga erfarenheter så står det en fritt att göra det att be om folks egna erfarenheter oavsett om det gäller naturmedel eller sadlar eller hästraser ex.

Vill man ha ex. på vetenskapliga studier ex. på en annan tråd så är det också ok. Det får folk avgöra själva. Man kan använda båda och va öppen för fler möjligheter.
:):):)

Håller helt med om detta, tyvärr är det därför man många gånger väljer att inte berätta om sina erfarenheter. Man måste kunna styrka allting man säger med vetenskapliga bevis för att inte bli halshuggen.
Så man kan inte bara tycka eller berätta om egna erfarenheter.

Att berätta om egna erfarenheter är en sak, att tvärsäkert påstå att ngt fungerar en helt annan. Även jag har berättat om positiva erfarenheter av behandlingar utan riktig grund i vetenskap o beprövad erfarenhet men då har jag framfört det som något värt att prova.
PL

Skönt att höra att det finns lite öppenhet ändå här i forumet.
Det blir jag glad av, man kan inte förklara allt här i världen vetenskapligt.

Men precis som med alternativmedicin där man kan stöta på massor av folk som inte vet vad de pratar om så kan man faktiskt stöta på veterinärer som inte iheller vet vad de pratar om.

Många misstag gör man längst vägen.

Därför värderar jag personliga erfarenheter, historia, lika högt många gånger som de vetenskapliga tester som finns.

Lite babbel bara men förhoppningsvis blir det lite lugnare i tråden och vem vet det kanske kommer fram något väldigt givande vi kan ta med oss om vi vågar framföra våra åsikter.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 929
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 871
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 905
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II