Sv: Verm-X naturlig avmaskning
För att påstå något sådant måste man ha en riktig studie vilket inte verkar finnas.
PL
För att påstå något sådant måste man ha en riktig studie vilket inte verkar finnas.
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon gav som exempel: Först tog dom träckprov och det visade på en liten mängd blodmask.
Gav 5 dagars Verm-x, väntade 21 dagar så gjorde dom nytt träckprov. Då var det en stor mängd blodmaskar som kom ut pga av att allt inte kommer ut vid en avmaskning.
Efter 21 dagar likadant och då visade träckprovet noll..
Sen var det väldigt noga att man mockar hagen dom går i.
Dos för 4 hästar kostar 622:- var tredje månad.
Om skadan är skedd så bör man hjälpa hästen att rensa ut eländet och ja fixa bra stora hagar bra hamiljö växla med får med kor mm. Mocka när det behövs. Medlet låter ändå rätt bra. Såna här maskar och parasiter stör verkligen hästen och kan nedsätta hälsan för lång tid tyvärr.
Bra att få väck det. Bra att veta att det går att få hästen frisk om det händer.
Bra hag miljö betyder så klart mycket med naturkliga örter och med med extra mineraler mm. Bra pH värde för hästar också.. Bra att kolla upp då och då med hästterapeuter hästkinesiologe eller hästhomeopat vad som hästen ev behöver extra tex. för bra hälsa.
Som jag skrev så lyssnade jag inte så jättenoga då jag hade en 2-åring som skrek bredvid mej, men jag ska läsa broschyren..
Sen har jag inte sagt att jag ens ska testa, har bra koll på mina hagar och har inte haft några parasiter sen jag flyttade hit för 2 år sen..
Jag har får som betar ner hagarna på vår och sen höst.
Lustigt att man aldrig kan skriva nåt här om man inte e expert på ämnet tydligen Ett forum är väl till för att man ska diskutera saker....?
Det är väl starkt för mask etc och för fästing etc. Man får fixa så mask och parasiter dåliga såna inte trivs. Att ha kvar ex fästingparasit och vissa maskar i hästkroppen kan va farligt...
men jag vet att england inte har lika stränga regler, där får man tävla på djävulsklo.
Jo men så är det ju det finns bra resp dåliga parasiter och hästen bygger upp försvar själva ja. Men dom tar också hjälp av örter naturligt i hagen om dom kan det om det finns dessa örter där.
En häst kan dock i vissa lägen behöva få hjälp om det tex saknaks möjlighet för hästen att naturligt fixa detta. Om hästen fortsätter att va sjuk och när det gäller för hästen farliga parasiter som den behöver hjälp med då får man ingripa. Detta kan man då få hjälp med av ex en kinesiolog för det kan va svårt att avgöra hur farlig situationen är. Ibland oftast förmodligen fixar hästar det själva.
Jo men så är det ju det finns bra resp dåliga parasiter och hästen bygger upp försvar själva ja. Men dom tar också hjälp av örter naturligt i hagen om dom kan det om det finns dessa örter där.
En häst kan dock i vissa lägen behöva få hjälp om det tex saknaks möjlighet för hästen att naturligt fixa detta. Om hästen fortsätter att va sjuk och när det gäller för hästen farliga parasiter som den behöver hjälp med då får man ingripa. Detta kan man då få hjälp med av ex en kinesiolog för det kan va svårt att avgöra hur farlig situationen är. Ibland oftast förmodligen fixar hästar det själva.