Förbannad vid arbete

Sv: Förbannad vid arbete

Nej jag förstod att du inte menade det så, efter alla klinikbesök har jag bara haft en häst som gått levande ur det hela så man känner sig inte så hoppfull. Men jag ska boka tid imorgon och oftast kan man få tid inom några dagar bara så då får vi se hur läget är

Jag förstår hur du tänker, det är en mänsklig reaktion, men det blir ändå lite bakvänt tänk, försök trösta dig med det.

ÄR det något som kliniken hittar, så hade du inte kommit levande ur det heller om du hade stannat hemma. Dock hade det blivit mer utdraget om du stannat hemma.....

bara viktigt tycker jag att försöka se perspektivet, även om ens hjärna skriker att nej jag vill inte.

Jo jag vet så väl att du har rätt. Vi får hoppas att det är något som går att åtgärda

Min häst påminner mycket om din (skäck också, dock sto;)) och det enda felet vi har hittat är att hon får muskelspänningar främst i bogen. Dock är min teori att en del av felet hos min är hormonellt, det borde det ju inte vara hos din..?

Men precis som din är hon lätt i framänden, protesterar gärna för allt - oavsett svårighetsgrad, och är skarp och svår. Numera märker jag det inte så himla ofta som förr, men hon är en typisk enmanshäst och jag har samma problem som dig, att folk helst inte vill hantera henne i onödan.

Vändningen för mig blev en dag när jag bestämde mig för att jag banne mig inte köper detta längre, sedan har det blivit bättre och bättre. Då visste jag att hon var hel och frisk, men det var och är jobbigt att ha en häst som jämnt ska streta. Jag vet att alla säger att hästar inte är onda, elaka eller liknande, men min häst är inte en normal häst.

Iaf, om hästen är frisk så finns det massor av människor som kan det här med knephästar. En stor vändning för mig var att åka på westernclinic, jag fattade inte det då, men nu har jag fortfarande stor nytta av redskapen jag fick den helgen.

Det sägs ju att skäckar är knepiga ;) skrattar. Han uppför sig faktiskt lite som mitt förra sto, hon hade en hormonrubbning och var rent farlig i många lägen. Fast hon anföll folk i hage och box och om Sonny blir svart i ögonen ibland så är det ingenting mot vad hon blev :D Fast hjälp vad jag älskade den knasiga hästen.

Men nu har vi fått tid på fredag....den 13, not a good sign. Men vi får hoppas de kan hjälpa oss och framförallt att han inte behöver vandra vidare :(

Fredag den 13onde ska vara bra denna gången, min andra häst ska ultraljudas så vi får hålla tummarna åt varandra;)

Min häst ska oxå till klinik på fredag.. :crazy: Vi får hoppas att numret för tur med sig denna gång!! :laugh:

Då håller vi tummarna för oss alla tre då. Han stod som ett ljus när hovis slog på bakdojjorna idag iaf, helt otroligt med tanke på att det inte ens gått att banka på dom innan. Men det märktes att de var välbehövliga för han tog för sig betydligt mer redan nu.

Skönt, ett framsteg!

När Chili var yngre ägnade jag hela hovistiden med avledande manövrar, men tillochmed hon står ganska snällt nu för tiden, så de blir kanske äldre och klokare.

Jag mutade med ett äpple haha, det gör jag aldrig i livet annars men denna gången kändes det som att prio ett var att få på honom dom utan en massa bråk. Idag blir det lastträning...jag är evigt tacksam över att kliniken ligger endast 4 mil härifrån :)

Folk tkr säkert jag är dum i huvudet nu men jag är så GLAD, min häst var halt på båda bakknäna och båda hovlederna fram. Men inga röntgenförändringar på de behandlade områdena. När de släckte de båda ställen så blev det en helt ny häst :) Underbart att se. Så jag ser faktiskt en framtid för oss igen.
Hur har det gått för er andra?

Förra sommaren hittade vet. pålagringar i båda bakknäna så nya plåtar togs för att kontrollera om det försämrats, och det hade de inte så det var ju skönt. Dock var han halt på vänster bak, hältan släcktes när vb bedövades så antagligen slog han i knäet när vi gick omkull tidigt i somras. Han fick kortison i vb, han ska tillbaka om 2 veckor och då ska han ev. få butta för att kolla om han blir bättre på smärtlindrande i hela kroppen o inte bara i bakknäna. Fram till åb ska han bara skrittas förhand.

Förstår att du blev glad när de hittade fel på din häst. Jag blev överlycklig när vet hittade pålagringarna på min häst, även om det är en kronisk och förjävlig åkomma så känns det bra att veta varför hästen har varit 'elak' och lättare kunna anpassa allting för hästens bästa.

Men vad skönt!! Jag har faktiskt tänkt på er hela dagen! När de är knepiga från början så blir de ju ännu värre om de går med smärta.

Och min pärla var dräktig :)

Även om det är tråkigt förstås att det finns problem hos hästen så förstår jag att du är lättad på flera sätt. Återigen är det så himla nyttigt att se sånthär, dvs att hästarna faktiskt ytterst sällan, för att inte säga aldrig, bara är "dumma" utan att de faktiskt har problem eller smärta när de uppvisar avvikande beteende. Det är något som ALLA borde ta till sig, och därför är det SÅ nyttigt när sånt här dyker upp på ett så välbesökt forum som detta!

Lycka till nu med din häst och jag förstår att du är glad att problemet diagnosticerats så att behandling mot läkning kan sättas in!

Vad härligt att hon var dräktig :laugh:

Jo visst är det så, veterinären och jag diskuterade det där lite grann om just knepiga hästar. Jag tror aldrig min blir helt lätt att rida även om han blir frisk för han har trots allt sitt skarpa psyke. Sen är ju alla individer olika, en häst kanske "gnäller" för sånt en annan accepterar som jaja. Precis som vi människor.
Vi var 5 personer bara för att kunna bedöva lederna och då var han rejält drogad alltså. Han är speciell och precis som din lugnar han säkert ner sig med åldern ;) Men humöret består :angel:

Men vi får hoppas han blir helt återställd och blir en trevlig ridhäst.
Det jag lärt mig är iaf att FÖRST veterinär SEDAN ET och det misstaget tror jag tyvärr många andra också gör

Jag håller med dig och väljer alltid först veterinär och sen ET. Sen hittade ju inte mina veterinärer rätt på min häst, fast det var iofs ganska nära. En erfaren ET hittade däremot felet och åtgärdade det - det var så uppenbart när hon var behandlad att felet hade lossnat.

(Och jag låter inte längre ET-studenter och dyl. klämma på min häst, har blivit rädd för att det ska bli fel :p)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 646
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama