Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, det här är min tredje tråd som är relaterad till min hästs boxvila. Nej, jag är inte en orolig hästägare. :angel: Rakt på sak...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 161
Senast: pomona
·
Foder & Strö Har fått analys på höet, ligger lite för lågt i kvoten mot vad jag vet att hon klarar sig bäst på ( 48/8,9=5,4, vill gärna ha mint 6,5)...
Svar
7
· Visningar
924
Senast: glitter
·
Hästvård Jag ska snart kastrera min häst och då har jag fått rådet av hästfolk i min omgivning att ta bort vargtänderna samtidigt då han ändå är...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har en fråga ang. vitaminer. Häst 1: Valack, fick fång i mitten på Juni, är nu under igångsättning (endast skritt vid hand än...
Svar
12
· Visningar
1 779
Senast: Domino_s
·
Hästvård Har haft min shiveringhäst nu i 1½ år, och har haft samma hovslagare hela tiden, men som påpekat gång på gång att hästen är jobbig att...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: coari
·
V
Foder & Strö hejhej nu drar det ihop sig för att planera foder till hästarna iår. undrar vad ni ger era fjordingar och övriga hästar och behöver lite...
Svar
1
· Visningar
661
Hästvård nu är jag lite små förvirrad.. min häst inköpt för 5 år sedan grundvaccinerade jag då efter konstens alla regler och fixade pass å...
Svar
9
· Visningar
1 668
Senast: Moneypenny
·
Z
Hästvård Jag har en häst som nu idag ser mycket konstig ut tycker jag, hennes buk är kantig, svårt att förklara, men det känns hårt och spänt...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Zen
·
I
Hästvård Min varmblodsvalack har börjat tappa hår på svansen. Det var från en dag till en annan. När jag kom till honom så hade han en kal fläck...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Idabn
·
Foder & Strö Fick min analys för hösilaget för ett tag sen och blev väldigt överraskad. Vi brukar hugga i början av juni och har i 8 år fått in...
2
Svar
31
· Visningar
4 603
Senast: Lill76
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 960
Senast: lillcrim
·
Hästvård Ja, så händer det igen, tokiga hästköp:D Köpt en 8 årig korsningsponny som var hingst tills för 10 dagar sen. Undrar hur långt efter...
2
Svar
27
· Visningar
8 830
Senast: zally
·
Hästvård Har en tråd sen innan om min häst sårskada. Igår va jag i kontakt med vetten igen och vi (läs: han) gick från "hårt" bandagerat och...
Svar
7
· Visningar
3 742
Senast: glitter
·
Hästvård Min häst sover på Strömsholm inatt =/ Jag köpte henne för drygt ett år sedan, med 0,5 grads hälta h.b. vid böjprov någon månad...
Svar
6
· Visningar
2 079
Senast: Irmis
·
Hästvård Min häst har en hovledsinfektion som envisas med att inte gå över. Allt började efter förra sommaren då han gick på ett bete med dålig...
Svar
2
· Visningar
1 336
Senast: mackan
·
Q
Foder & Strö Jag har kontaktat företaget men de svarar säkert inte fören i morgon och jag har inte tålamod! :p Ska skicka in analysprov till...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: qrumelur
·
Foder & Strö Jag har ett större Halvblod som innan sommaren gått på en hel del havre + korn, mineraler,linfröolja och hö. Hon är J*vligt vrång och...
Svar
6
· Visningar
1 078
W
Hästvård En häst i stallet där jag jobbar blev skadad i mars(?) tror jag det var. Det första jag såg var ett sår, på insidan av höger fram...
Svar
11
· Visningar
2 194
Senast: wiw31
·
Hästvård Jag har ingen fånghäst själv ska jag kanske klargöra, men jag håller på och läser en bok om finnhästens historia, och där finns ett...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: elgur86
·
D
Hästvård Hejsan. Jag har ett varmblod sto som gör kosparkar när man spänner sadelgjorden och blir allmänt sur när man lägger på sadeln. Hon...
2
Svar
39
· Visningar
4 943
Senast: Deha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit