Sv: Vad händer? Film
Jag håller med mackan om att det är väldigt svårt att få nåt vettigt svar för just din häst eftersom det finns så många möjligheter.
Just ang det som syns med tån så hade jag för länge sen ett sto som kotade över lätt pga hon släpade det ena bakbenet lite mera och det berodde i sin tur på ryggen, efter 3 föl och ingen ridning hade hon sämre muskler och fick en sträckning dessutom. Fick inte fram vänster bak riktigt, ungefär som din ser ut.
Men ett ponnysto gjorde likadant efter en nervskada i bäckenet efter en förlossning. Sen har andra här teorier om knän. Så det kan vara mycket. Men pga era tidigare problem med SI-leden kanske ryggen kan vara ett alternativ? Det ger ofta släpande tår.
På den långa filmen är hon mestadels i för hög takt och lite obalanserad pga det, så det är svårt att se, överkotningen kan ju faktiskt också bero på det. Hon hinner liksom inte med själv i den högre takten. Du rider för mycket "framåt" utan att det är "framåt" om du förstår, bara högt tempo, inte balans.
Du skulle behöva dra ner takten nästan till slowmotiondelen av filmen om du förstår, inte riktigt men mera åt det hållet än du har nu. Hon måste bära mera på bakbenen och få en vila i steget, som gör att hon kommer i balans.
Om det är svårt, eller hon inte KAN helt enkelt, då är det ju något knasigt.
Om hon fortfarande snubblar till och kotar över då, ja då är det något som inte är som det ska.
Du har ju också det du skrev om på fullblodsforumet, som kan vara kopplat till det här. Eller så är allt kopplat till att hon behöver arbeta lite mer i balans och taktmässigt. Jag vet inte, men prata med ET:n, kanske?