Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Min häst har det senaste varit otroligt trött och jag börjar fundera på om det faktiskt är något fel på honom. Inga andra konstigheter...
Svar
8
· Visningar
5 412
Senast: worthless
·
F
Hästvård Hej! Jag har två hästar, båda går ute och kan äta så mycket dom vill om dagarna men ska nu stallas in på natten, nu undrar jag, hur...
Svar
7
· Visningar
962
B
Hästvård Nu har min häst varit skadad i ett år. Han är genomgången med lupp, hela hästen är röntgad och han är sprutad praktiskt taget överallt...
Svar
14
· Visningar
2 634
Senast: jesse
·
M
Hästvård Ja, när hästar gäspar, varför vränger dom ögat in och ut på? Haha, en liten fråga så här på en söndagsmorgon ;) min förra häst gjorde...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Popcorn
·
Hästvård Igår stod ponnyn i hagen och darrade. Jag hade sett henne bara ett par timmar tidigare och var då ok. Vi tog in henne, tempen 37,7, lite...
Svar
3
· Visningar
985
P
Hästvård hej. Min ponny har fått skavsår . Det är rätt stort,och flugorna är i det och gör det ännu värre,hon har ett stort på högersida och två...
Svar
5
· Visningar
2 582
Senast: ponnyhallon
·
Foder & Strö Vi har på våra vallar grässorter som är odlade av en bonde som har kor. Det är mycket, mycket klöver i vallen nu och det vill jag inte...
Svar
7
· Visningar
2 672
Senast: Rimfaxe
·
B
Hästvård Hej Vår sex åriga valack är svullen i alla fyra benen, varit det någon vecka eller två, först lite vätskesamlingar precis ovanför...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Bialitt
·
L
Hästvård Min fjording hade fång sommare 05 hos sin tidigare ägare. Anledningen var att han inte vart riden varken före eller under betet. Det var...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: Hambo
·
K
Hästvård Min häst fick från ena dagen till den andra en stor hård bula i pannan när han gick på bete. Finns inget jag kan komma på som han kan ha...
Svar
2
· Visningar
2 644
Senast: Seabaz
·
N
Hästvård Jag har en halvblodsvalack som har haft problem med mugg under hela sommaren och det har varit ett evigt tvättande och smörjande...
Svar
10
· Visningar
3 687
Senast: lady_vip
·
S
Hästvård Jag läste nyss en gammal tråd om transportskydd, då var det flera som skrev att de alltid hade transportskydd om de inte var en åring/...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Iaraphel
·
B
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av senskada på äldre hästar? Har en 17 årig islänning som har en skada på både ytliga och djupa böjsenan...
Svar
12
· Visningar
3 676
Senast: Gullan86
·
Hästvård Såg en ruskig bild ur en bok på en skimmel med med melanom runt anus. Ni som har eller har haft skimmlar. Hur vanligt är det? Ska jag...
2
Svar
32
· Visningar
4 058
Senast: qrumelur
·
E
Foder & Strö Hej, är ny här och börjar med en fråga.... Var kan jag köpa fodertillskottet Biopromin? :confused: Har hittat Loellas men jag kommer...
Svar
2
· Visningar
712
E
Hästvård Jag har just upptäckt att min ponny fått knölar i skapet och under svansroten. Hon är 14 år, skimmel, connemara och en helt pigg och...
Svar
1
· Visningar
1 247
Foder & Strö Hur lång tid ska man ge glukosamin till hästen innan man ev kan se något skillnad?
Svar
7
· Visningar
1 733
Senast: Derring-Do
·
T
Foder & Strö Hej, Har en fråga som säkert är superdum - men jag är helt nybörjare vad det gäller foder... Har nyligen gått från att vara medryttare...
Svar
4
· Visningar
2 204
·
L
Foder & Strö Startar en ny tråd i ett högst aktuellt ämne.... Farliga växter i våra älsklingars hagar. Fyll gärna på med bilder (och fler namn på...
2
Svar
28
· Visningar
8 530
·
Hästvård Min häst har haft en ny omgång kotledsinflammation under sommaren, vilken det är i ordningen har jag tappat räkningen på. Han hämtar sig...
Svar
12
· Visningar
1 683
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka