Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hade ute vet idag då pålle varit svullen i sitt knä. Orsaken var att han har för korta muskler baksida underarm. Han förklarade att...
2
Svar
25
· Visningar
2 976
Senast: Asa_S
·
Hästvård Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, efter tappsko nästan varje skonigsperiod har jag tröttnat. För bara en vecka sedan kom hon...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 631
Senast: Zephira
·
I
Hästvård Eller, är det för starkt?
Svar
6
· Visningar
1 274
Hästvård Är hullet ok? Tänker om man behöver börja ge tillskottsprotein. Från sidan. Bakifrån.
Svar
7
· Visningar
1 365
Foder & Strö Har en fblvallack som alltid varit tunn. För tillfället är han ganska "tjock" för att vara han, man ser revben, men han har rund rumpa...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: Hedinn
·
Q
Foder & Strö Jag har hittat en jättespännande tjänst på nätet där jag kan få en "ungefärlig" foderstat på min häst, beräknat på "normalvärden". (Man...
2
Svar
30
· Visningar
3 028
Senast: Derring-Do
·
Hästvård Hej. Denna vintern har jag bestämt att jag ska raka hästen men när ska man göra det? Och vad ska man ha för vintertäcke till? Och...
2
Svar
28
· Visningar
2 316
Senast: bravur68
·
C
Hästvård Tampas med hovböld för tillfället och var inne och googlade på hovböld.Där stod det att om man inte "tar itu" med en böld så kan den...
Svar
9
· Visningar
3 982
Senast: Moneypenny
·
H
Hästvård I förra veckan ( ons) upptäckte jag en stor " boll " på min hästs bak, såg ut som en spark men stod ut från kroppen ungefär som en halv...
Svar
2
· Visningar
2 531
Senast: hillan_
·
L
Hästvård I vilken omfattning skulle du rida en häst med björnfot? Kan det underlätta om man lindar benen vid ridning? I nuläget är det inget...
Svar
1
· Visningar
1 539
Senast: norpan
·
L
Hästvård Hejsanhej! Har lite frågor ang. basjkir hästar. vad för typ av mat ska en basjkir häst få om den rids ca 5gg/veckan, Normal pass...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Apollo02
·
Foder & Strö Jag hade velat att min häst(grov D-ponny) skulle kunna gå ute länge till. Men är det ngn näring alls i gräset? Det är ingen ide att ge...
Svar
4
· Visningar
4 830
Senast: ameo
·
Hästvård Sambons häst blev verkad för hårt i förrigår och blödde lite. Märkte inget igår men idag haltar han. Fick rådet av vet att tillverka...
Svar
7
· Visningar
1 880
Senast: lobell
·
Hästvård Blev lite velig nu.. Min häst ska skos på fredag. Hon måste verkligen skos och det kan inte vänta. MEN hon har skadat sig i bakknäet...
Svar
2
· Visningar
900
E
Hästvård Jag är nyligen hemkommen från Island där jag jobbat på en hästgård. Hästarna där blev under sommaren sjuka i hästinfluensa och var...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: extra
·
Foder & Strö Vilket lusernmärke tycker ni är bäst, och varför? Jag är mest nyfiken över hack, men pellets är intressant det med.
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 772
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård En teoretisk fråga: Vad exakt tittar ni efter om ni får känslan av att hästen inte är fräsch, men inte har en tydlig hälta? Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: Willja
·
E
Hästvård Min häst blir vääldigt fin i benen när jag anv Back On Track (vilket antagligen är meningen) Men då jag bara anv de när jag själv...
Svar
10
· Visningar
1 426
Hästvård Hejsan!. Jag har en pålla som slår i fram ibland, kan det hjälpa med boots i hagen då?:) Tycker ni att man kan ha boots + benskydd...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Ja kort och gott, jag undrar om det finns någon risk med att blötlägga lusernet på morgonen tillsammans med betfor, som hästen sedan får...
Svar
9
· Visningar
2 391
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit