För korta muskler baksida underarm?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Atalantha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 981
Sv: För korta muskler baksida underarm?

Kortfattat så hade han inga som helst pålagringar i framknät, det var "rent". Något krokigt men inget som skulle påverka honom.

Däremot var spatten mycket värre och medförde molande värk i samband med att hans framtida livskvalité skulle vara för låg för att jag ville gå med på det. Jag skulle behöva ta ifrån han allt han tycker är roligt. Så han fick somna in idag. Tack för era svar!

Beklagar!

Men du gjorde rätt, han slapp lida.

All heder till hästägare som du!

/Lavinia

Beklagar :(
Hur rör sig en häst med spatt i bägge bak. Vad ska man titta på då ?

Lavinia: Tack, det värmer!

Remmis: Tack!

Danilo 2: Det kan vara oerhört olika, beroende på vad för spatt, vart den sitter osv. På min häst såg man det genom att haserna är något svullna och att han gick snett. Men han har haft den hela livet och allt var utläkt fint utom just denna delen som istället blev värre. Man kan säga att lederna var utläkta men pålagringarna blivit värre.

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto, född 2001, har tappat sitt hull på ganska kort tid, främst i samband med torkperioden som var i början av augusti hos oss. Då...
Svar
1
· Visningar
654
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 467
Senast: Bobloblaw
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 445
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 759
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka