Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst beter sig väldigt underligt vid ridning, har haft honom ca ett år och han har alltid gjort såhär. På en gång man kliver upp...
Svar
7
· Visningar
3 109
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Använder mig just nu av Krafft hackat strå, 3kg om dagen, vilket är det enda som funkgerat för min stora svårtfödde, magproblematiske...
Svar
11
· Visningar
2 989
E
Hästvård Ja nu har dom invaderat här hemma igen. Dom är både i grusgropen där jag har min ridbana och i grusgropen där vi klättrar. Och både jag...
Svar
4
· Visningar
1 150
F
Foder & Strö Har en häst som tidigare var ridskolehäst. Han har en känslig mage - blir ofta lös i magen. Fick höra fr. ridskolan att han inte kunde...
Svar
14
· Visningar
4 756
Senast: bigganl
·
Hästvård Döms alla hästar ut som fått en sänkning,eller beror det på hur pass stor sänkning det är? Sen tänkte jag också fråga,sänkning är...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö Hej! Hur länge håller en öppnad hösilage? Vet inte hur vi ska göra då vi har 2 hästar som äter ca 30 kg silage tillsammans/ dag. De...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: LIA
·
E
Hästvård Där jag har min häst har vi mycket skog , o det kan man verkligen inte klaga på. Förutom att det finns ett minus .. Min häst är...
Svar
4
· Visningar
1 258
Senast: cahs
·
Hästvård I år har min shettis klarat sig från fång tills nu! Jag har verkligen försökt att förebygga så bar jag har kunnat. Har gett henne samma... 2
Svar
23
· Visningar
3 300
Senast: Iser
·
F
Hästvård Vår häst har ganska dålig hovkvalitet. De trasar sig en hel del. Tar gärna mot tips om vad som kan vara bra. B-vitamin ? Pensla med olja...
Svar
13
· Visningar
1 368
M
Hästvård Snälla hjälp mig, nu!! Mitt new forest sto som är dräktig mår inte alls bra! Hon har 39,5 i feber och vill inte gå framåt. Verkar...
Svar
7
· Visningar
1 357
Senast: Melindanilsson
·
Hästvård Hej, jag har en ponny som har fått vattenskollor på halsen och lite på bogen. Vad gör man åt det ?
Svar
13
· Visningar
3 041
Foder & Strö Kom upp i en annan tråd. Varför har man kalciumhydroxid i linfröolja (eller igentligen tvärt om)? Calcium Hydroxide Solution 518g...
Svar
6
· Visningar
1 503
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Nya hovis sa idag att två av hästarna hade krossade trakter från förra hovis. Var tyvärr inte där och kunde fråga honom, så frågar...
Svar
8
· Visningar
1 657
Senast: Silkisif
·
J
Foder & Strö Hej alla kunniga bukare! Det är så här att jag har en äldre varmblodsvalack som sätter ruskigt mycket vinterpäls... Han ser ut som... 2
Svar
20
· Visningar
2 549
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Vet inte om det här är rätt forum men hittade inget bättre. Vi har nyligen köpt en gård i Skåne. Där har inte gått hästar på över...
Svar
11
· Visningar
2 268
Senast: Fozzie
·
Hästvård hej min kuse har haft en konstig mjukaktig mugg sedan jag fick honomför lite mer än ett år sedan det har sett likadant ut som då..det är...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Desert_Wind
·
I
Foder & Strö hejsan. fick idag analysen på hösilaget till häst. vilka värden är det jag ska utgå ifrån? torrsubstansen är tex 72% står det under står...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: iceland
·
Hästvård Hej!. Nu har jag bokat tid till Slöninge-djursjukhus för att kolla upp min donnans hälta på vä.fram, har fått tid kl.15.00 imorgon...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Tussilago
·
Hästvård På några dagar har vår ponny börjat få områden med små knottror i. De verkar klia (säger dottern), och hår lossar också från dessa...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: raggsock
·
Hästvård Min häst har såklart gått och blivit halt. Men jag är lite osäker på var hältan sitter och hur jag ska agera. Slänger in en fin liten...
Svar
14
· Visningar
2 821
Senast: linzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka