Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vet inte om det här är rätt forum men hittade inget bättre. Vi har nyligen köpt en gård i Skåne. Där har inte gått hästar på över...
Svar
11
· Visningar
2 266
Senast: Fozzie
·
Hästvård hej min kuse har haft en konstig mjukaktig mugg sedan jag fick honomför lite mer än ett år sedan det har sett likadant ut som då..det är...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Desert_Wind
·
I
Foder & Strö hejsan. fick idag analysen på hösilaget till häst. vilka värden är det jag ska utgå ifrån? torrsubstansen är tex 72% står det under står...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: iceland
·
Hästvård Hej!. Nu har jag bokat tid till Slöninge-djursjukhus för att kolla upp min donnans hälta på vä.fram, har fått tid kl.15.00 imorgon...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Tussilago
·
Hästvård På några dagar har vår ponny börjat få områden med små knottror i. De verkar klia (säger dottern), och hår lossar också från dessa...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: raggsock
·
Hästvård Min häst har såklart gått och blivit halt. Men jag är lite osäker på var hältan sitter och hur jag ska agera. Slänger in en fin liten...
Svar
14
· Visningar
2 814
Senast: linzan
·
C
Hästvård Har en unghäst som jag håller på att "byggas upp" för senare tävling. Kruxet är att han är proteinkänslig vilket gör att han inte kan...
Svar
10
· Visningar
3 018
Hästvård Hej alla Bukefalister! Upptäckte i för ngn dag sedan att det ramlat av en bit av strålen i ponnyns ena bakhov. Den var även mjuk...
Svar
17
· Visningar
9 424
Senast: Totola
·
Foder & Strö Finns det något vettigt sätt att göra det på överhuvudtaget? Nu har stallägaren sagt att dom kommer köpa hösilage från en bonde som...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: aramis
·
Foder & Strö Behöver lite info angående olja :) Min häst är väldigt pigg och tittig/alert ;) , jag har provat lite olika typer av kraftfoder och...
Svar
14
· Visningar
3 797
Senast: janna
·
Hästvård Man hör ju ofta om att böjda spår ska vara så slitsamt för hästar, och när hästar som har varit halta ska rehabiliteras så får ägarna...
Svar
5
· Visningar
1 887
Senast: gylle
·
B
Hästvård Det är så att min ponny har fått halsinflammation, symptom hosta, snorig, rinner i ögonen, svullna körtlar. vet. kollad. Distriktsvet...
Svar
1
· Visningar
1 647
Senast: Korven
·
Hästvård vad mera finns det för giftiga växer än demma.? växterna: buxbom idegran tistel lijekonvalj smörblomma. rhonadindron(stavning)...
Svar
11
· Visningar
2 605
Senast: Lena_B
·
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon mer som har använt Fabrol till sin häst för hosta? Fick de till min islandshäst för ca 2 år sedan, han...
2
Svar
32
· Visningar
7 938
Senast: bbajjskorv
·
Foder & Strö Sitter och beräknar foderstat och undrar om det är farligt att det är för mycket magnesium? Han ska ha 8,8 men skulle bli tilldelad...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö Lång rubrik ;) Ni som gör i ordning era hästars mål för flera dagar på en gång (t.ex. en gång/vecka) vad använder ni för byttor/hinkar?
Svar
19
· Visningar
2 130
Hästvård hejsan! jag har en 10 årig varmblodsvalack som i början av sommaren fick diagnosen "utsliten" av en veterinär efter en metacam kur...
Svar
19
· Visningar
3 093
Senast: moli
·
Hästvård Min häst är i dagarna behandlad av en equiterapeut. Det visade sig kompressioner och låsningar i fel läge av SI-leden. Har någon...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
24 330
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har just börjat med foderjäst för att få lite extra b-vitamin i foderstaten, men nu är hästen lös i magen. Kan det verkligen vara...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Willja
·
  • Låst
Foder & Strö hejsan, jag har förmej att jag skrev en tråd i går om foderstat men jag hittar den värkligen inte så jag skriver en ny. jag har en welsh...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur