Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vad kan det vara? hästen är halt på höger fram och ömmar på 3 fötter både inne och i hagen och såklart när man rider. 3 fötter luktar... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 413
Senast: Lina123
·
E
Hästvård Hejsan, kanske någon som vet eller har någon aning om vad det kan vara med min stackars häst :( Det upptäcktes i tisdags när jag hade... 2
Svar
36
· Visningar
6 171
Senast: _Emma_
·
M
Hästvård hej har en undran min ena häst vart dålig för 2 veckor sedan släppig på högerbak. ringde min vet vi satte han på 2 veckors vila och...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: giffan
·
S
Hästvård När jag kom ut i till stallet idag ville inte hästen röra sig och har stått o gnagt av allt gräs i en rund ring runt sig. v fram är... 2
Svar
21
· Visningar
4 559
Senast: sussip
·
C
Foder & Strö Funderar på att göra ensilage av den havre vi sått för att utfodra våra fölston som går på lösdrift på vintern. Finns det någon som har...
Svar
13
· Visningar
5 232
Senast: cutty
·
Hästvård Var och tittade på en 4-årig häst idag, ett Lettiskt hbl. Körd och lite riden ca 3-4 veckor. Tyckte han var jämn och fin att irda, mkt...
Svar
7
· Visningar
1 749
Senast: Fiorano
·
Hästvård Är det någon som vet eller har någon spekulation över detta.. På ett stall som jag varit och masserat på så hade alla 3hästarna en... 2
Svar
23
· Visningar
11 008
Hästvård Såg häromdagen att min häst fått vita fläckar i ögat, eller vid sidan om kanske man ska säga. Likadant på båda ögonen. Jag har aldrig...
Svar
7
· Visningar
3 713
Foder & Strö Hur farligt är det för hästarna egentligen att äta frostgräs? Såg när jag vaknade att det var frost i gräset och mina hästar går ute... 2
Svar
22
· Visningar
3 149
Foder & Strö Är en riktig petmaja med foder och luktar mig igenom varje hötuss innan jag fodrar. Havren tar jag ur en foderlår som står i stallet där...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: pastejja
·
Hästvård Nog för att jag förstått att jänkarna har en lite annan syn än oss på butta och andra smärtlindrande preparat men trodde det kanske var...
Svar
15
· Visningar
2 211
Hästvård Läste i en veterinärtidning att ny forskning visar att om man börjar ge en häst glucosamin så slutar den att producera eget. Alltså...
Svar
8
· Visningar
2 766
Hästvård Nu behöver jag lite tankehjälp. Min pojke (läs 16-åring) har skadat sig, repbränna fram på bringan. Så illa när det hände att dom...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: -Remont-
·
S
Hästvård Min häst har fått en svullnade, eller snarare bula, vid ganaschen. den är stenhård, hittar ingen öppning på den. den är är ca en... 2
Svar
26
· Visningar
11 157
Senast: SandraM
·
Hästvård Jag blir så less, därför skriver jag den här tråden! Idag skulle massa hästar i stallet vaccineras, så även min lillhäst som fick sin...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: yemma
·
Hästvård Tänkte om ni kund hjälpa mig: För ngra veckor sedan kom min häst in från hagen med 3 st bölder på halsen stora som halva ägg ungefär...
Svar
2
· Visningar
1 088
M
Hästvård Min häst sparkade för några dagar sedan sin högra baksko lös , så vi måste ta bort alla fyra skor . Hon kommer att bli skodd i morgon...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: axel
·
Foder & Strö Vilka symtom ger sojaallergi? Grovfoderanalysen visar att jag måste skaffa proteintillskott i år och valet står mellan sojamjöl eller...
Svar
5
· Visningar
2 306
Senast: CK
·
M
Foder & Strö Hejsan! Jag har bara en liten fråga här, jag har en shettishingst på 1 år som är rund som en ensilagebal:P, nu är frågan om jag ska...
Svar
3
· Visningar
919
Foder & Strö Hej! läster att många ger sina hästar lucern varför? har ingen större erfarenhet av det. Jag har en Connemara d ponny som ja tänkt ge...
Svar
7
· Visningar
1 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka