Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst har fått en svullnade, eller snarare bula, vid ganaschen. den är stenhård, hittar ingen öppning på den. den är är ca en...
2
Svar
26
· Visningar
11 156
Senast: SandraM
·
Hästvård Jag blir så less, därför skriver jag den här tråden! Idag skulle massa hästar i stallet vaccineras, så även min lillhäst som fick sin...
Svar
6
· Visningar
1 733
Senast: yemma
·
Hästvård Tänkte om ni kund hjälpa mig: För ngra veckor sedan kom min häst in från hagen med 3 st bölder på halsen stora som halva ägg ungefär...
Svar
2
· Visningar
1 087
M
Hästvård Min häst sparkade för några dagar sedan sin högra baksko lös , så vi måste ta bort alla fyra skor . Hon kommer att bli skodd i morgon...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: axel
·
Foder & Strö Vilka symtom ger sojaallergi? Grovfoderanalysen visar att jag måste skaffa proteintillskott i år och valet står mellan sojamjöl eller...
Svar
5
· Visningar
2 304
Senast: CK
·
M
Foder & Strö Hejsan! Jag har bara en liten fråga här, jag har en shettishingst på 1 år som är rund som en ensilagebal:P, nu är frågan om jag ska...
Svar
3
· Visningar
918
Foder & Strö Hej! läster att många ger sina hästar lucern varför? har ingen större erfarenhet av det. Jag har en Connemara d ponny som ja tänkt ge...
Svar
7
· Visningar
1 141
Foder & Strö Hej! Mitt hö innehåller ovanligt LITE mineraler verkar det som.. Kommer att behöva ge dubbel dos av nuvarande mineral för att ca/p...
Svar
3
· Visningar
919
N
Hästvård Undrar lite om det är sant att hästen slutar fälla å inte lägger på vinterpäls när man har täcke på hästen under Augusti månad. Har...
Svar
12
· Visningar
1 952
Senast: Nova1
·
Foder & Strö Ts: 76 Smbrp 30 g/kg foder Energi, foder 7,4 MJ/kg foder --------------------------------------------- Råprotein 76 g/kg...
Svar
5
· Visningar
835
Foder & Strö Vad är anledningen till att man vanligen ger havre och korn till hästar? Varför inte råg och vete? /U
Svar
16
· Visningar
4 639
Senast: Natasja
·
E
Hästvård Är nyss hemkommen från Mälarkliniken och med diagnosen hälta hö. fram och knäledsinflamation. Fick behandling och återbesök om fyra...
Svar
11
· Visningar
6 130
Senast: Tjockis
·
  • Låst
Hästvård NU har artikeln kommit ut som någon tidigare pratade om, dock i tidningen Travhästen. Vad som slutsatserna blev är följande: 1...
Svar
8
· Visningar
2 905
Senast: gylle
·
A
Hästvård Alla ni som har / har haft sår i hästarnas mungipor, hur har ni gjort för att komma tillrätta med problemet? Har en 14- årig valack...
Svar
14
· Visningar
14 073
Senast: attila
·
Foder & Strö Min häst stallades in från betet för en vecka sen. (Det är bara den ena det gäller den andra har inga knölar) jag har analys på...
2
Svar
25
· Visningar
2 577
Senast: _jeanette
·
Foder & Strö Frågade en lantbrukare i grannbyn om årets havreskörd och han sa att det var gråa korn iår pga regnet.. Inte helt otippat, men hur...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: pastejja
·
Svar
5
· Visningar
10 529
Senast: Zascha
·
Hästvård Hej! Som hårvård mm för oss människor, någon som har bra tips för att få manen att växa mer och bättre? Just nu är det en helt vanlig...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: jassica
·
Foder & Strö Hej sökte lite men hittade inget så tänkte be om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig. Fick höanalysen förutom socker idag. Har...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Natasja
·
Hästvård Min femåring har fått ett sår på hornhinnan och veterinären skrev ut Fucithalmic (tror jag det hette). Hon är nu behandlad i 5 dagar...
Svar
3
· Visningar
3 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka