halt häst med illaluktande hovar

Sv: halt häst med illaluktande hovar

Jag måste faktiskt hålla med Rolle här :)

Är risken/sannolikheten 100% så innebär det att det kommer att inträffa.

Hade du sagt 99,99% risk så hade det funnits en liten möjlighet att händelsen inte kommer att inträffa.

100% av ett är ju faktiskt ett ;)

Jag måste faktiskt hålla med Rolle här :)
Och jag håller med caori; om risken är 100 % kommer det med säkerhet att ske om inga åtgärder vidtas, men har inte skett ännu. Alltså det måste inte ske om åtgärder vidtas för att minska risken.

100 % risk att hästen får fång innebär att den kommer att få det inom en ganska snar framtid om den inte reda har det. Det ligger i begreppet 100% dvs det betyder att den måste få fång helt enkelt.

100% risk ska inte gämföras med att den inom en ganska snar framtid med 100% säkerhet kommer få det eller som du så fint säger (redan har det)

Har den redan med 100% säkerhet redan fång så är ju sannorlikheten att risken för att den har fång 100% . Precis så som du förklarar det..

Vad jag menar med 100% risk är ngt som varesig du eller några till inte "vill förstå".. Jag syftar på allvaret i fallbeskrivningen från TS.

Så det är därmed mkt lätt att se skillnaden på dom som vet skillnaden på risk och sannorlikhet vilket inte ska förknippas med säkerhet.

Har den redan med 100% säkerhet redan fång så är ju sannorlikheten att risken för att den har fång 100% . Precis så som du förklarar det..

Vad jag menar med 100% risk är ngt som varesig du eller några till inte "vill förstå".. Jag syftar på allvaret i fallbeskrivningen från TS.

Så det är därmed mkt lätt att se skillnaden på dom som vet skillnaden på risk och sannorlikhet vilket inte ska förknippas med säkerhet.

Jag förstår mkt väl vad du försökte syfta på. Men anser fortfarande att du har missat själva definitionen på sannolikhet, vad du vill att det ska betyda är ju ngt annat.

Det verkar inte som om du själv vet vad som menas med begreppen risk och sannolikhet. Förklara gärna så att jag förstår om du behärskar begreppet sannolikhet.

Jag förstår vad du menar, och jag tror att andra användare gör det också. Däremot kan du inte sitta och försvara ditt påstående matematiskt, för det fungerar inte.

Men vad bra, att man förstår. Varför argumenterar man då? Och varför alltid med samma användare? Och varför alltid samma personer?

En 100% risk är det samma som att hästen kommer att få fång OM man inte åtgärdar problemet/löser situationen. Vad är det som är så svårt med det matematiska i det? Snarare problem med att förstå det man läser.

Till TS så självklart måste du tala med hästägaren, om det inte fungerar så måste det väl finnas en stallägare eller ansvarig som du kan prata med så den personen får ta vid i stället. Det är inte ok att hästen ska lida av sina problem utan att få hjälp med dem.

Men vad bra, att man förstår. Varför argumenterar man då? Och varför alltid med samma användare? Och varför alltid samma personer?

Ja varför det tror du?
Det kan ju vara så att vissa användare "råkar" illa ut pga de själva antingen väldigt ofta är oförskämda eller också kommer med argument som är mer ellr mindre tokiga.

Är det fel att argumentera mot ngn på ett diskussionsforum? :confused:
Jag antar att du inte tycker det eftersom du gör det själv.

Men hur försvara man sånt? Att det är ok att vara oförskämd mot en användare bara för att en användare varit oförskämd tidigare. Varför sänka sig till en nivå man inte själv vill bli bemött? Mycket märkligt.

Men hur försvara man sånt? Att det är ok att vara oförskämd mot en användare bara för att en användare varit oförskämd tidigare. Varför sänka sig till en nivå man inte själv vill bli bemött? Mycket märkligt.

Släpp det,,, vissa tycker att andra är oförskämda när vissa inte hela tiden håller med andra och vissa bestsämmer sig då för att i gruppering tolka och poängtera oförskämdheter i maskopi mot andra användare.

Så mkt diskuttion blir det ju inte i slutändan, förutom i PM till moderatorerna.

look who's talking :o:

och ngn sådan blir det aldrig eftersom i alla fall en viss användare konstant i tråd efter tråd enbart förkastar andras argument utan att själv(a) någonsin komma med egna argument som bidrag som skulle föra en diskussion framåt mot en högre kunskapsnivå hos alla de som vill veta mer om det aktuella ämnet. Jag antar att det beror på att kunskapen saknas.

Skutt stavas väl inte med ss??? Diskuttion. Det ironiska framträder inte??

Jag förstår inte riktigt vad detta tillför diskussionen om en häst som inte sköts ordentligt, men för sakens skull kan jag ju informera om att diskussion stavas med två s, sekundär stavas med k och inte med c (ett poppis ord för dig i de flesta diskussioner) och inläggen har en stavningsfunktion som man kan använda. Nu när vi ändå var mil från vad tråden handlade om från början.

Alltså detta har ju spårat ut totalt. Tror inte TS ville ha nån kurs i mattematik utan h*n ville nog veta vad h*n skulle ta sig till med den stackars lilla ponnyn.

Jag tycker du ska anmäla som andra här oxå säger. E ägarna så omöjliga som du säger så finns de inte mkt mer du kan göra. Sen e de bara att hoppas att "utredarna" vet vad dom sysslar med och ser felen!!

håller med, kan ni inte skapa en egen tråd om era problem så försöker vi hjälpa TS med hennes problem här istället.
Hur har det gått TS?

Liknande trådar

Hästvård Min häst blev halt i ena fram, var ganska ordentligt halt i trav. (2 grader) hon va halt i typ 2-3 v och det blev inte bättre så tog...
2
Svar
28
· Visningar
3 502
Senast: Sally
·
Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
28 136
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 915
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej på er! Har ett litet dilemma och jag känner mig väldigt klyven i frågan. Vårt ardennerföl som är 3 månader gammalt visade upp en...
2
Svar
24
· Visningar
5 458
Senast: Ardennern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka