Sv: Min häst släpar benen fram & bak på höger sida?? Fästingsjukdom ??
Ursäkta att jag säger det för jag vill verkligen inte oroa dig i onödan. Men det du beskriver är nästan exakt det som hände med min unghäst när hon inte klarade av att hålla emot sin slinger längre.
Ja precis blir Helsingborg om inte nya blodprov visar något.
Nej hon har ingen feber. Och ja virusabort prover är tagna samt prover på lever och njurar.
Vet inte hur det är med detta område och smittor med fästingsjukdomar, men tror inte det är det, inte vad jag har hört i alla fall..
Ja veterinären har kollat igenom henne med rörlighet och svullnader vid halsen och allt sådant men hon rör halsen bra och inga svullnader.
Hon "gick omkull" för ca 3 veckor sedan när vi var ute och red, vi skrittade och plötsligt låg hon på frambenen och jag på hennes hals, hoppade av och kollade igenom henne men tror hon snubblade, (väldigt stor häst som är snubblig på ojämn mark) Men jag vet inte, kanske kan ha något samband. Berättade det i alla fall för veterinären.
Ursäkta att jag säger det för jag vill verkligen inte oroa dig i onödan. Men det du beskriver är nästan exakt det som hände med min unghäst när hon inte klarade av att hålla emot sin slinger längre.