Getingstick?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sarkijarvi89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 11 157
Sv: Getingstick?

Var inne i torsdags å knölen fick flera att klia sig i huvudet=/... Proverna skulle skickas till England å jag skulle få svar i slutet av nästa vecka förhoppningsvis, veterinären var lika nyfiken som jag på vad det kunde vara... låter ju inge lovande... men hoppas på att det inte är något för allvarligt!...
Håll tummarna för oss=)

Hoppas det inte är något. Hon kanske ha fått in nått och kroppen reagerat på nått vis... Hoppas du får provsvaren så snabbt som möjligt!! :)

Vi hoppas på det bästa!!
// Sandra

Tack!
Ja vi får inte måla dävulen på väggen förrens han är där å då tar vi ner honom=)

Äntligen har provsvaren kommit!
Det var en "kraftig överreaktion på ett parasit bett" tex broms... hade den suttit på annart ställe så hade de inte gjort något åt de, men ska in på torsdag och ge kortison, hjälper inte det så fick man operera =/...

Hoppas din häst blir bättre!! :) Bra att de fick reda på vad det var som stog på och att det inte var något alvarligare!!

Tyvärr så avled min häst förra Söndagen!! Av okänd orsak, han hittades i hagen!

Men jag håller tår och tummar för dig och din häst!!! :)

Hoppas din häst blir bättre!! :) Bra att de fick reda på vad det var som stog på och att det inte var något alvarligare!!

Tyvärr så avled min häst förra Söndagen!! Av okänd orsak, han hittades i hagen!

Men jag håller tår och tummar för dig och din häst!!! :)

Näe! Fy vad ledsamt! var han gammal eller vad kan ha hänt?!... uch så hemskt...

Han var 20 år, men pigg och glad i övrigt. Ingen såg något på honom, han betedde sig så som han alltid gör. Så bara gick han bort...

Jag vet inte vad som hänt, men han hade ju en infektion i halsen som han behandlades för och blev mycket bättre. Men antagligen så har infektionen spridit sig till hjärtat, eller så har lymfkörtlarna spruckit inifrån och var läckt ut i blodet eller liknade. Vet inte, men han fick sluta livet på bästa möjliga sätt och det är jag glad över!!

Han fick sin sista tid i hagen tillsammans med sina kompisar! Dom hade vart och puttat och antagligen försökt få honom att resa sig. Dom stod och vaktade honom hela tiden!! Underbara och förstående djur!!

Men han är hemskt saknad!!! Men vi fick 15 helt underbara år tillsammans!! :)

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 768
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 985
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 468
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka