Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kombinera med glukosamin och omega 3/6 också så har ni ännu bättre chanser att lyckas. Lycka till!
Så jag tycker sådana där lägen är ursvåra. Tack och lov sluppit det på det stora hela, haft en som pga kissing spines fick ordinerad rehab på smärtlindring, just för att komma ur den onda cirkeln, belasta korrekt för att stärka och på så vis bli av med smärtan.
Vilken effekt har omega 3/6 och vilka preparat finns för häst?
Ursvårt låter som en bra beskrivning, ja.
Fick det önskad effekt för din del i ovanstående fall?
Omega 3/6 är dokumenterat antiinflammatoriskt. Används mycket på smådjurssidan och det är egentligen studier gjorda där som jag lutar mig mot. Det finns flera märken, själv gillar jag DrBaddakys fiskolja, finns i 1-litersflaska. .
Ang din häst, ja, jag hade resonerat som du. Men ta den diskussionen med behandlande vet, det kan ju finnas skäl att inte ge NSAID under igångsättningen/uppbyggandet.
Den andra var det inga problem med, hon som hade muskelminne/smärtminne. Vi bröt den onda cirkeln och hon musklade sig rakt, och sålänge hon höll sig rak kom problemen inte tillbaka. Däremot så när hon blev avställd så rasade det igen tyvärr, hon var väldigt beroende av att just vara igång och använda hela kroppen korrekt.
Vilka skäl kan finnas att inte ge som du ser det? Magsårsrisken är jag medveten om och den ska man ju inte förakta.
Risken att hästen överanstränger sig när smärtan inte gör sig påmind och därmed förvärrar skadan. Men seriöst så tror jag att den risken är minimal.
Ibland undrar jag varför det är ok att smärtlindra en gammal halt hund när det är totalt utelsutet på hästsidan. Kanske har med att hästen jobbar, hunden är sällskap?