Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag tänkte mer ni som har mer erfarenhet utav äldre hästar, hur gör ni för att få ut så mycket som möjligt utav dom? Nu vet jag inte...
2
Svar
24
· Visningar
4 672
Senast: thalia7
·
Hästvård ..och annan matnyttig info sökes. :laugh: Hittade denna videon på SVT play, där man får se hur de gjorde 1931 på Söder i...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: Lindsen
·
T
Hästvård Håller på att köpa in en unghäst från ett annat land.. Håller på med kontraktet och så då för 3 dagar sen så får jag reda på att "...
Svar
8
· Visningar
1 242
Senast: thalia7
·
Hästvård Jag har en fundering om min hästs skada som hon fått nu i helgen, hon har en ganska djup sårskada snett uppåt i sidan. Enligt...
Svar
1
· Visningar
1 812
Senast: Sonic76
·
P
Foder & Strö Jag ska ge lite halm till mina hästar då det blir så lång tid mellan målen. Jag har att välja mellan kornhalm och halm med insådd. Vad...
Svar
12
· Visningar
1 686
Senast: PowerPinglan
·
Foder & Strö Jag lärde mig en gång i tiden att havre ska ligga någon till några månader innan man använder den. Jag har ovanpå det ett svagt minne av...
Svar
8
· Visningar
2 025
Senast: axel
·
Foder & Strö Vi har så ruskigt mycket hö kvar från förra året, det kommer räcka för alla våra 5 hästar hela denna vintern också. Nu undrar jag när...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: ameo
·
Hästvård Under sommaren möglade min hästs strö i stallet (var inte inne där på hela sommaren, så jag märkte det inte). Nu har jag tömt och...
Svar
19
· Visningar
1 957
Senast: Pallas
·
Hästvård När din häst står och skakar av köld?? (och är blöt) Jag börjar genast torka den "torr" Antingen med handdukar, halm eller hö. Bara...
2
Svar
34
· Visningar
2 980
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hur mycket för mycket energi kan man ge en häst utan att det är skadligt? Proteinvärdet på årets hösilage är hur dåligt som helst...
Svar
1
· Visningar
812
Foder & Strö Finns det någon som kan tipsa om ett bra konvalecentfoder? Krafft Rehab är ju svindyrt, finns det något mer ekonomiskt alternativ...
Svar
9
· Visningar
1 878
Senast: fleur
·
Foder & Strö Detta rör inte min häst utan en bekants häst. Hästen är ett 24-årigt halvblod, pensionerat avelssto. Förra vintern föll hon ur...
2
Svar
36
· Visningar
4 436
Senast: raggsock
·
Hästvård Det är snart vaccineringsdags för mina hästar och jag är väldigt fundersam på hur jag ska göra med influensavaccinet. Vågar jag sluta...
Svar
16
· Visningar
2 647
V
Hästvård Hej! Vad betyder hovbensförbroskning eg? Kan man bli frisk från det? Hur får man det från början? Ja jag vill veta allt.. vad kostar...
Svar
5
· Visningar
5 417
Hästvård Är det nya regler kring vaccinationerna?? Fick ett mail fr en som är fodervärd åt min shettis. Och påminde om vaccinationerna. Varpå...
Svar
13
· Visningar
2 365
Senast: Orkan
·
Hästvård Idag skulle vi kolla tänderna på min häst och vid koll på hjärtljudet märker vet att hjärtat "hoppar" över ett slag då och då. Fick det...
Svar
9
· Visningar
2 175
Senast: Blomskan
·
Hästvård En tanke angående vacciation slog mig plötsligt. Vad innebär det rent riskmässigt för oss i stallet att tre av fyra hästar inte är...
Svar
12
· Visningar
1 704
Senast: Blomskan
·
Hästvård Hur är normalvärdena på vita blodkroppar? I vilket spann mäter man dem? dvs är normalvärdet mellan 5000-10000 eller är det 5-10 eller...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: rubytoo
·
Hästvård Behöver tips på vad man kan blanda butta med för att få i hästen medicinen. Att blanda med vatten och ge peroralt är uteslutet då det...
2
Svar
33
· Visningar
5 483
Senast: TessieW
·
Hästvård Nu har ju iaf min polle börjat känna av kylan och sätter vinterpäls för fulla muggar. När ska man raka dom? Nu? Senare eller skulle man...
2
Svar
34
· Visningar
4 106
Senast: Anyo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka